Fotó: MTI, Facebook (képernyőfotó), szerk.
Hirdetés

A politikus a csepeli gerincút már elkészült szakaszánál nyilatkozott, amelyet – mint elmondta – 2012-re Tarlós István korábbi főpolgármester építtetett meg Budapest számára. 2014-től Tarlós Istvánnal közösen megkezdték a következő szakaszok tervezését. 400 millió forintot elkülönítettek rá, de ez nem volt elég. Ezért eldöntötték, hogy egy több mint 900 millió forintos európai uniós projektre pályáznak. A pályázatról idén februárban a Fővárosi Közgyűlés döntött, amelyet a kormány támogatott.

Borbély Lénárd elmondta: az elmúlt hetekben értesültek arról, hogy a Fővárosi Önkormányzat hibásan adta be a pályázatot, ezért azt visszadobták. „Azt gondolom, hogy ekkora szarvashibát nem lehet véletlenül ejteni” – fogalmazott.

Mivel Csepel elesett ettől a támogatástól, azt kérik Karácsony Gergely főpolgármestertől és a Fővárosi Önkormányzattól, az így kiesett pénzt pótolja a főváros, hogy folytatódhasson a tervezés és megépülhessen a gerincút.

Klinghammer István, a Közösen Csepelért Lokálpatrióta Egyesület elnöke lehangolónak nevezte a történetet. „Vagy dilettantizmus van mögötte, vagy pedig ártó szándék” – mondta. Hozzátette: Csepelnek és az öt településnek – amelyek a gerincúton jutnak be a városba – mintegy 150 ezer lakosa van. A Csepeli Szabadkikötő teljes teherforgalma, kamionforgalma is ezen az úton bonyolódik, hogy elérjék az M0-ást – közölte.

Korábban írtuk