Fotó: MTI/Mohai Balázs
Hirdetés

A lap csütörtöki számában arról ír, hogy forrásai szerint a Hableány sétahajót hullámsírba küldő Viking Sigyn szállodahajó, bár visszatolatott a tragédia helyszínére, rövid idő után mégis távozott onnan. A lap úgy tudja, a Sigyn utasai arról számoltak be a tragédia éjszakáján a rendőröknek, hogy az ütközést észlelve kiabálni kezdtek, hogy baleset történt, ezt hallotta meg a kapitány, aki az utasoktól kérdezgette, hogy mi történt. Ezután tolattak vissza, majd néhány másodperc után elhajóztak a Dunán felfelé.

Amennyiben ez így történt, akkor a kapitány egyáltalán nem látta a katasztrófát, nem észlelte az ütközést – mutat rá a Magyar Nemzet cikke. Egyben kiemeli: a büntető törvénykönyv szerint ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínről eltávozik, mielőtt meggyőződne arról, hogy valaki megsérült-e, illetve az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, cserbenhagyást követ el.

A rendőrség a nyomozás érdekeit szem előtt tartva nem árul el részleteket a vizsgálatról – jelezte a lap, amely az ukrán kapitány, Jurij C. védőjétől nem kapott reagálást a megkeresésére. Ennek hiányában felvetésként szól arról, hogy a kapitány az ütközés pillanatában épp szelfizett a mobiltelefonjával utasai egyikével. Ez magyarázat lehet arra a fővárosi főügyészségi közlésre, miszerint a kapitány a katasztrófa után mobiltelefonjáról adatokat törölt – jegyzi meg.

Jelenleg továbbra is egy gyanúsítottja van az ügynek, az ukrán kapitány. A halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésével gyanúsított Jurij C., ha jelenlegi állásában vádemelésig jut az ügy és a bíróság bizonyítottnak találja a bűnösségét, minimum két, maximum nyolc év szabadságvesztést kaphat. Ám a bírói gyakorlat szerint a közarányos büntetés feletti, öt-hat éves szabadságvesztésre lehet számítani – írja a Magyar Nemzet. Hozzáfűzi: amennyiben szándékos bűncselekmény, cserbenhagyás is a gyanúsítás, majd a vád közé kerül, halmazati büntetést szab ki a bíróság. Ez újabb egy év szabadságvesztést jelenthet.

A nyomozást a Fővárosi Főügyészség öt ügyészből álló különleges csoportjának irányításával a BRFK végzi, számos szakértő bevonásával. A BRFK-n a katasztrófa éjszakáján létrehozott különleges egység hatvan nyomozóját két-három fős csoportokra osztották, és így végzik a nyomozás részfeladatait.

Külön csoport vizsgálja például a sértettekkel kapcsolatos részleteket. Az új büntetőeljárásról szóló törvény értelmében sértetti jogi képviselő léphet be már a nyomozás során az ügybe természetes és jogi személyek részéről is. A sértetti képviselők szerepe a kártérítési eljárások során értékelődik majd fel.

A lap emlékeztet: a Hableány elsüllyesztésével okozott vagyoni és nem vagyoni károk miatt több száz milliós kártérítési perek következhetnek.

Rendőrség: csak egy bűncselekményben gyanúsított a szállodahajó kapitánya

A sajtóhírekkel ellentétben csak egy bűncselekmény miatt hallgatták ki gyanúsítottként a dunai hajószerencsétlenségben a szállodahajó kapitányát – közölte a rendőrség csütörtökön a honlapján.

Tudatták: a Budapesti Rendőr-főkapitányság a dunai hajóbalesettel összefüggésben egy bűncselekmény vonatkozásában közölt megalapozott gyanút a szállodahajó kapitányával, ez pedig a halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés veszélyeztetése vétség gyanúja.

A Magyar Nemzet csütörtökön azt írta, újabb bűncselekmény, cserbenhagyás és elsősegélynyújtás elmulasztása miatt is nyomoz a május 29-én történt hajótragédia ügyében a BRFK-n felállított különleges nyomozócsoport.