Dalpályázattal és képregénnyel hívják fel a víz értékére a gyerekek és a fiatalok figyelmét
Kiemelten fontos, hogy a gyermekek és a fiatal generáció figyelmét felhívjuk a víz, mint természeti kincs értékére, amellyel mértékkel kell bánni. Az öt regionális víziközmű-szolgáltató (DMRV Zrt., DRV Zrt. ÉDV Zrt., ÉRV Zrt., TRV Zrt.) által indított „Tudatos Vízfelhasználó” kampány célja, hogy felhívja a lakosság figyelmét a víz értékére. Az edukatív kampány külön figyelmet szentel a gyermekek és a fiatalok megszólításának.
Az öt regionális víziközmű-szolgáltató számlalevelei mellé 2 hónapon keresztül mellékel egy képregényt, amelyen Cseppecske tanítja meg a gyermekeket, hogy hogyan kell fogmosás és kézmosás közben takarékoskodni a vízzel. A képregény a www.avizertek.hu weboldalról is letölthető fekete-fehér formátumban, amelyet a kisgyermekek kiszínezhetnek. Egy fogmosás alkalmával akár 2,5 liter ivóvizet is elpazarolhatunk. Ennek megfelelően egy kétgyermekes család gyermekei éves szinten 3600 liter ivóvizet tudnak megóvni, abban az esetben, ha a gyermekek a napi 2 fogmosás alkalmával követik „Cseppecske” tanácsait. Ez a vízmennyiség megfelel 1440 gyermek ajánlott napi vízbeviteli mennyiségével.
A „Tudatos Vízfelhasználó” kampány keretében középiskolás és felső tagozatos diákok számára április végén indult el az I. „VÍZió Dalverseny” című dalszerző- és videó készítő pályázat. A diákok feladata, hogy dal és hozzá készített videó formájában mondják el társaiknak, szüleiknek, a magyar társadalomnak, hogy a víz érték, amivel mértékkel kell bánni. A zsűritagok között olyan népszerű előadókat találunk, mint Sena Dagadu, az Irie Maffia zenekarból. Az edukatív célú verseny fődíja az általános iskolás osztályoknak egy hétvégei kirándulás a zánkai Új Nemzedék Központban sport és egyéb szórakoztató programokkal, a középiskolai csoport tagjainak pedig egy-egy iPad2.
Érdemes tehát versenybe szállni! A pályaműveket május 31-éig lehet beküldeni.
A pályázatról további információ a www.avizertek.hu oldalon található.