A társaság erről értesítette a helyi polgármestereket, a védelmi bizottságot, valamint egy lakossági fórum keretében a helyi lakosokat is személyesen tájékoztatta Patay László, ügyvezető igazgató.

Ezen túlmenően az E.ON vezetőségének döntése értelmében a társaság, mint a térség gáz- és áramszolgáltatója, átvállalja a devecseri lakosoktól a gázszolgáltatás helyreállításának költségeit, azaz saját gázhálózatának soron kívüli helyreállítása mellett az érintett házak belső hálózatának azonnali átvizsgálását is megszervezi, és ennek költségeit is magára vállalja, hogy minél hamarabb fűteni lehessen az érintett háztartásokban. A katasztrófa során mintegy 250 házban sérült a gázvezeték és a gázóra, az E.ON munkatársai folyamatosan dolgoznak a helyreállításon és a rendszer biztonságossá tételén. Bár az áramhálózat csak csekély mértékben sérült, az E.ON szerelői biztonsági szempontból térítésmentesen ellenőrzik az érintett háztartások vezetékeit. Az E.ON saját költségén biztosította és biztosítja a kárelhárításhoz és a helyreállításhoz szükséges világítást az érintett településeken.

Az E.ON munkatársai megdöbbenéssel értesültek a társaság szolgáltatási területén történt katasztrófáról és úgy döntöttek, hogy önkéntes adományként élelmiszercsomagokat állítanak össze a devecseri és kolontári katasztrófa által érintett lakosok számára. Az egységes, tartós élelmiszereket tartalmazó csomagokat a veszprémi Önkéntes Alapítvány és Magyar Vöröskereszt segítségével juttatják el a rászorulóknak.