A kezdeményezés célja azon – elsősorban Magyarországon előállított és forgalmazott – minőségi termékek összegyűjtése és ajánlása, amelyek a fogyasztók értékelése alapján minőségben és ár-érték arányban kiemelkednek – jelentette be Pintér István főigazgató.

Elmondta, hogy a programban három modult alakítottak ki a www.termekkosar.hu honlapon, az elsőben minden hónapban egy adott termékről – novemberben a kenyérről – mondhatnak véleményt a fogyasztók, a másodikban összefoglalják a minőségtanúsított díjazott termékeket, a jövőre induló harmadikban pedig összegyűjtik azokat az információkat, amelyek alapján a gyermekes családok kalkulálni tudnak.

A főigazgató a részletekről szólva közölte: a termékajánlóban minden hónapban kijelölnek egy terméket, amelyről megadott szempontok alapján bárki szavazhat, de regisztráció esetén a fogyasztó maga is ajánlhat új terméket, illetve mondhat véleményt. Hozzátette, hogy a regisztráció nélküli értékelés nem teszi lehetővé a tömeges szavazatok leadását.

A sajtótájékoztatón Szabó Zsolt, az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi bizottságának alelnöke szólt arról, hogy a jogszabályalkotásban is a minőségtudatos fogyasztás kialakítását segítik, a különböző hazai márkák és védjegyek pedig ráirányítják a figyelmet a többletértéket tartalmazó, minőségi termékekre.

Spaller Endre, az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi bizottságának tagja elmondta: az NFH által indított és időközben lezárult fogyasztóvédelmi konzultáción a 70 ezer válaszoló 80 százaléka úgy vélekedett, hogy a vállalkozások pozitív megkülönböztetése információt jelent. Kétharmaduk szerint fontos lenne, hogy a hazai kereskedelem a magyar termékek irányába elmozduljon. A válaszadók háromnegyede több és szigorúbb ellenőrzést tart szükségesnek.

A sajtótájékoztatón Pintér István, az MTI kérdésére elmondta, hogy a Fogyasztó Barát Embléma rendszer kialakításán dolgoznak, és várhatóan jövő év márciusában, a Fogyasztók Világnapja alkalmából vezetik be.

(MTI)