Európa-bajnok a Budapest Airport
Hatalmas sikert aratott a Budapest Airport, amikor elnyerte a legrangosabb európai légiközlekedési szervezet, a „Routes Europe Conference” marketing pályázatának első díját. A nemzetközi légitársaságok legnagyobb éves európai találkozóját, a Routes Europe-ot az olaszországi Szardínián, Cagliariban rendezték és a Budapest Airport pályázata nemcsak a Közép-Kelet-Európai kategória, hanem az összeurópai első díjat is elhozta. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Budapest Airport bekerült a Routes World világkonferenciájának októberi döntőjébe, amelyet 2011. október 2-3-án Berlinben rendeznek.
Többéves, szisztematikus és jól felépített légitársasági marketing munkát ismert el a Routes Europe konferencia, amikor mind a közép-európai, mind a legjobb európai marketing díjat a Budapest Airport pályázatának ítélte. Az elismerés annál is értékesebb, mivel a díjat maguk a repülőterek első számú felhasználói, vagyis a légitársaságok képviselői ítélték oda – titkos szavazással. A Budapest Airport pályázata nemcsak olyan régiós repülőtereket előzött meg, mint a prágai és a varsói, hanem a kontinens „nagyágyúinak” számító Koppenhága, Hamburg, Zürich, Amszterdam, Athén és Barcelona elől hozta el az első díjat.
A Routes Europe konferenciát évente rendezik meg immár hat éve és legfontosabb célja, hogy az európai légitársaságok és repülőterek vezetőinek fórumot biztosítson a légiközlekedést érintő legfontosabb kérdések megvitatására, új járatok és szolgáltatások elindítására, tulajdonképpen az üzletkötésre. Az idei konferenciát az olaszországi Szardínia fővárosában, Cagliariban rendezték és nem kevesebb, mint 700 küldött vett részt a munkájában.
Nigel Mayes, az UBM Aviation Routes alelnöke így méltatta a Budapest Airport pályázatát: „ Nagyon összeszedett és tiszta anyagot kaptunk. Részletes járatnyitási kedvezményrendszert, részletekbe menő piackutatási adatokat, alapos utas-felmérési vizsgálatokat, jól koordinált partneri és más, a közösségi médiára épülő kampányokat vonultatott fel a Budapest Airport. 12 hónap alatt nem kevesebb, mint 13 új járatot indítottak, köztük a Qatar Airways dohai, valamint az American Airlines New York-i járatát”
Patrick Bohl, a Budapest Airport légitársasági stratégiáért felelős vezetője a díj átvételekor Cagliariban ezt hangoztatta: „Nagyon izgultam, amikor átvehettem a közép kelet-európai kategória első díját, és el sem tudom mondani, mekkora boldogság az európai első díj megszerzése! Nagyon sok munka áll emögött az elismerés mögött és köszönetemet kell kifejeznem a Budapest Airport többi munkatársának is, akik lehetővé tették ezt a kiváló eredményt.”
Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója ezt hangsúlyozta, amikor megérkezett a hír a hivatalos elismerésről: „Számunkra elsősorban az jelenti az elismerést, hogy legfontosabb partnereinek, a légitársaságok új járatok beindításával ismerik el a munkánkat. Csak ebben az évben már hét új járat indítását jelenthettük be Budapesten, ahol az év első négy hónapjában nem kevesebb mint 7,5-8 %-os utasszám növekedést regisztrálhattunk. Látjuk, hogy az európai légiközlekedés kezd kilábalni a válságból, de mint ahogy a mostani marketing díj is jelzi, ennél több kell, nem ülhetünk ölbe tett kézzel egy pillanatig sem.”
A Budapest Airport legújabb járatát, az AirBaltic lett légitársaság Riga-Budapest első gépét éppen egy hét múlva, május 16-án, hétfőn köszönthetik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.