Hirdetés

Több mint hat hete kezdődött a Hegyvidék TV kálváriája. Mottl-Buonsante Ágnes ügyvezető igazgató elmondása szerint először április elején egy nézőjük érdeklődött náluk arról, miért nem látható az adás a megszokott 505-ös csatornán. Akkor még azt hitték, egyedi esetről van szó, amit természetesen jeleztek a Vodafone-nak is.

– Néhány nappal később aztán mi is ugyanazt tapasztaltuk, mint a betelefonáló nézőnk. Nekünk is van ugyanis Vodafone-előfizetésünk a stúdióban, hogy lássuk a kimenő adást, ezúttal viszont a megszokott csatornán nem volt semmi. Az internetes élő adásra egy másik szolgáltatóval van szerződésünk, ott nem volt semmilyen probléma – mesélte a demokrata.hu-nak Mottl-Buonsante Ágnes.– Természetesen ezúttal is jeleztük a problémát a cégnek, ahonnan érkezett is egy szerelő, de ő azt mondta, nem nálunk van a gond, levették a Hegyvidék TV-t arról a csatornáról.

Az ügyvezető igazgató hozzátette, kiemelt ügyfélnek számítanak, hiszen havonta nagyjából ötvenezer forintot fizetnek a bérelt internetes vonalért, emellett pedig a céggel kötött szerződés értelmében naponta nyolcszor 30 másodperces reklámidőt is biztosítanak a Vodafone-nak. Ennek ellenére a céges kapcsolattartóval egy ideje már nem is tudják felvenni a kapcsolatot.

– Eleinte még válaszoltak az e-mailjeinkre, azt írták, műszaki probléma adódott, aminek az elhárítása folyamatban van, az utóbbi hetekben azonban semmilyen érdemi választ nem kapunk, mikorra várható kedvező változás – mondta az ügyvezető. – Mindez azért nagy probléma, mert a XII. kerületben nagyságrendileg közel tízezer, az I., II. és III. kerülettel együtt pedig akár 25 ezer háztartásból tűnhettünk el több mint másfél hónappal ezelőtt. És sok néző, aki kedvelte a műsorainkat, valószínűleg úgy van vele, hogy néhány hétig még esetleg oda-odakapcsol a megszokott csatornára, de aztán elkönyveli magában, hogy valószínűleg kikerültünk a szolgáltató kínálatából. 

Korábban írtuk

Hogy pontosan hányan nem láthatják az adást, azért nehéz megoldani, mert úgy tűnik, a probléma nem egyformán érinti a nézőket…

– Miután szóvá tettem a cégnél, hogy sem a stúdióban, sem otthon nem látom a csatornát, ezen a két helyen hamarosan helyreállt a szolgáltatás. De az édesanyámnál, aki ugyanott lakik, sőt a falszomszédom, továbbra sem volt adás. Amikor ezt jeleztük, nála is megoldódott a probléma – mesélte Mottl-Buonsante Ágnes. – Egy barátomhoz ugyanakkor kiment a szerelő, aki közben beszélt valakivel telefonon, majd azt mondta: levettek minket az 505-ös csatornahelyről. Nekünk viszont ezt egy szóval sem említette a cég, és ez ebben a formában nem is lehet igaz, hiszen a reklamáció után az édesanyámnál, nálam és a stúdióban visszakerültünk a megszokott helyünkre. Ráadásul minden szolgáltató köteles közzétenni az Általános Szerződési Feltételek egyik mellékleteként, hogy hol milyen csatornák érhetők el a kínálatában, és a legfrissebb, májusban közzétett dokumentumban továbbra is úgy van feltüntetve, hogy ebben a négy kerületben fogható a Hegyvidék TV.

A történet azért is szomorú, mert nem csupán a nézők maradnak le a helyi hírekről, de a hirdetőknek sem mindegy, hányan láthatják a reklámjaikat. Vagyis a csatornát anyagilag is rosszul érintheti az úgynevezett műszaki hiba.

Az ügyvezető igazgató mindenesetre nagyon furcsállja a történteket, azt pedig felháborítónak tartja, hogy a cégtől hetek óta nem kap korrekt választ. A csatorna ügyvédje jelezte a Vodafone-nak: amennyiben e hét péntekig nem történik változás, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulnak.

– Ha az RTL akár csak egy órára eltűnne a háztartások egy részéből, abból nyilván óriási botrány lenne. Mi viszont kis regionális csatorna vagyunk, velünk a jelek szerint bármit meg lehet tenni. Azt is, hogy hetekre láthatatlanná tesznek minket. És úgy gondolom, ha velünk ez megtörténhetett, hasonló mással is megeshet… – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

A Demokrata megkereste a Vodafone-t is: ha válaszolnak, természetesen frissítjük a cikket.