A kormány kész folytatni a kormányzati parkfejlesztési programot, amelynek keretében korábban megújult a Margitsziget és az Orczy-kert is. Arra tesznek javaslatot, hogy a budapestiek bevonásával tervezzék meg a csepeli közpark, a Népliget, a Városmajor, a Gellérthegy és a Hajógyári sziget parkjainak megújítását. Ennek részeként kitiltanánk a szennyező és forgalmat lassító turistabuszokat a Gellérthegyről és megépülhetne a sikló a Tabán és a Citadella között.

Hirdetés

A kormány azt javasolja Karácsony Gergelynek, hogy a Gellérthegyi siklót ne privatizálja a főváros, ne privátprofit legyen a nyereség. A kormány és főváros közösen döntsön a sikló megépítéséről, az éves működési nyereséget pedig fordítsák a Gellért téri közpark fejlesztésére, fenntartására.

Fürjes Balázs az interjúban hangsúlyozta azt is, hogy az érintett önkormányzatok támogatták a kormány Déli Városkapu tervét is, amelynek része a diákváros, illetve egy hatalmas közpark Észak-Csepelen. A terület magántulajdonban van, de a kormány nyitott arra, hogy az önkormányzatokkal közösen szerezzenek ott tulajdont.

Fürjes Balázs arra kéri a városvezetést, hogy fejezze be az autósok üldözését, mert autóval közlekedni nem deviancia. A szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is.

Korábban írtuk

A teljes interjú ITT olvasható