Hirdetés

„Budapesten új egyensúly kell az autós-, a közösségi- és a kerékpáros közlekedés arányában. Megoldás: jobb tömegközlekedés és P+R hálózat, a belvárost tehermentesítő külső körúti elemek, peremhidak megépítése. Ezért dolgozunk a HÉV felújításon, a Galvani hídon, ezért veszünk új buszokat”.

Amikor a kormány Budapest közlekedését fejleszti, azt szeretné, ha az emberek gyorsabban, kényelmesebben, és kevesebb átszállással juthatnának el úticéljukhoz, ha kevesebb lenne a dugó, ezáltal tisztábbá válna a levegő, környezetbaráttá a budapesti közlekedés.

A Budapest Fejlesztési Központ Fürjes Balázs államtitkár vezetésével kibővíti és megújítja a HÉV-hálózatot, és a most induló fejlesztés keretében a 44 éves átlagéletkorú hévkocsikat új, modern, akadálymentes járművekre cserélik. 

A BFK új déli Duna-hidat tervez, amely naponta 55 ezer autóval csökkenti a belvárosi hidak forgalmát és kapcsolatot teremt az egymástól eddig szinte elzárt dél-budai, csepeli és dél-pesti kerületek között. A kormány támogatja a budapesti közösségi közlekedés fejlesztését is: 64 darab vadonatúj, korszerű autóbuszt vásárolt és állít forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben, a BKV kék buszos rendszerében.

Korábban írtuk