Példa nélkülinek is nevezhető az, hogy a magyar baloldal kampányát gyakorlatilag teljes egészében az Egyesült Államokból finanszírozták, ez a tény ráadásul úgy került a nyilvánosság elé, hogy Márki-Zay Péter, Gyurcsány Ferenc bukott miniszterelnök-jelöltje véletlenül elszólta magát, és beismerte, hogy több százmillió forintos támogatás érkezett a tengerentúlról (később kiderült, hogy legalább kétmilliárdos) – írja az Origo.

Hirdetés

A támogatások az Action for Democracy nevű amerikai alapítványtól érkeztek. A szervezet közvetlenül a választások előtt jött létre egyetlen céllal, mégpedig a magyar választások befolyásolására. Ilyen külföldi befolyásolási kísérletre a rendszerváltás óta nem derült fény, azonban mindez egy jól bejáratott módszertan és kapcsolatrendszer eredménye.

A guruló dollárokból pedig nemcsak Márki-Zay mozgalmához jutott, hanem ahhoz a Bajnai Gordonhoz köthető DatAdathoz is, amely illegálisan megszerzett adatokkal dolgozott a választási eredmény befolyásolásán. Az is kiderült, hogy a bukott miniszterelnök-jelölt mozgalma a nagyjából kétmilliárd dolláros támogatásból SMS-kampányokat, Facebook-hirdetéseket és óriásplakátokat is vásárolt. De ebből a pénzből jutott a dollárbaloldal kampányközpontjára, valamint a DatAdathoz kapcsolódó üzletek megkötésére.

Az említett céget Bajnai Gordon és volt titkosszolgálati minisztere, Ficsor Ádám irányítja; a kampány során nagyjából egymillió ember adatait szerezték meg illegálisan és árasztották el őket SMS-üzenetekkel.

Ez a tevékenység minden bizonnyal szabálysértő volt, a rendőrség ismeretlen tettes ellen nyomozást is indított az ügyben.

Az Észtországban bejegyzett cégcsoport körül olyan nevek bukkannak még fel, mint például Paul Hilder, aki az ezredfordulón társalapítója volt a Soros-pénzből kiépített, a spekuláns által terjesztett nyílt társadalom elképzelésre utaló „Opendemocracy.net„ elnevezésű internetes felületnek. A cégcsoport szintén együttműködik a Ben Horowitz vállalkozásának tulajdonában álló Nationbuilder nevű amerikai közösségi kampányfejlesztő vállalkozással. A DatAdat és a Nationbuilder egyik facebook messengeres botprogramját használja például Gyurcsány Ferenc is.

Ennek alapján nem is csoda, hogy a DatAdat szolgáltatásainak haszonélvezői mind a dollárbaloldal kötelékéből kerülnek ki, még Gyurcsányné internetes oldalán is a korábbi adatok szerint a DatAdat egyik leányvállalata szerepel adatfeldolgozóként.

A cég viszont nemcsak a választásokba próbált meg belenyúlni, hanem az előválasztás eredményébe is, ahol Márki-Zay Péter és Karácsony Gergely oldalán kapcsolódtak be a „versenybe”.

Márki-Zay Mindenki Magyarországa Mozgalma nevében egy keretszerződést kötöttek a bécsi székhelyű DatAdat GmbH-val kommunikációs kampány- és rendezvényszervezés, kommunikációs tanácsadás, adatbázis-építés, illetve közösségi média alapú kampányszervezés ellátása tárgyában, több százmillió forint nagyságrendben. A nemrég napvilágot látott információk szerint pedig könnyen rá lehet jönni, hogy honnan jutott erre pénz.

A teljes cikk elolvasható az Origo oldalán, IDE kattintva!

Korábban írtuk