A nyertes cég feladata lesz, hogy olyan európai színvonalú, komplex infokommunikációs rendszert építsen ki, amelynek eredményeképpen – más európai országokhoz hasonlóan – a segítségnyújtás folyamata egyszerűbbé válik és gyorsabb lesz – áll a közleményben.

A 112-es segélyhívószám már 1999 óta működik Magyarországon, ingyenesen hívható vezetékes vagy mobiltelefonról. Azonban a bevezetése óta „csak” egy háttér-infrastruktúra nélküli, telefonos szolgáltatás volt.

A tervezett új segélyhívó rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot (telefon, eCall, SMS, MMS, internet stb.) biztosít majd a lakosság, a készenléti szervek érintett szereplői – az irányítók és a végrehajtók – között.

A közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt a kormány még egy decemberi határozatában ez év március 31-ről, december 31-re módosította az egységes segélyhívó rendszer kiépítésének határidejét.

(MTI)