A két típust az elmúlt években már tesztelte a BKV, a beérkezett észrevételek alapján a gyártó mindkét járművön módosított, ezért most ismét tesztelésre ajánlotta fel azokat.

Stemler József, a gyártó Kravtex Zrt. kereskedelmi igazgatója az MTI-nek a hétfői buszteszten azt mondta, a BKV részéről pozitív visszajelzéseket kaptak az üzemeltetésről, az utasoknak azonban a szóló és csuklós busszal kapcsolatban is volt néhány kifogásuk. Ezeket figyelembe véve módosítottak a busz belső megjelenésén és kialakításán, változtattak az üvegfelületek elosztásán, a kapaszkodók elhelyezésén is. Az első típusokban még Cummins motor volt, az újakba már a Fiat Powertrain Technologies erőforrásai kerültek, illetve a váltót is lecserélték – tette hozzá.

Krankovics István, a győri székhelyű Kravtex Zrt. vezérigazgatója a bemutatón azt mondta, ez a hatodik és hetedik Credo jármű, amelyet a BKV kipróbálhat. Meggyőződése szerint több ilyen buszt szállíthatnak majd a BKV-nak.

Hangsúlyozta, hogy a gyártás során igyekeznek magyar termékeket felhasználni, így az üvegek, műanyagok, a padló és a vezetőfülke kialakítása során használt elemek is magyar gyártótól származnak.

A két busz pontos menetrendje letölthető a BKV honlapjáról, a tesztbuszokon az utazás ingyenes.

Credo autóbuszból a cég eddig kilencszáz darabot gyártott, amellyel piacvezető a magyarországi újautóbusz értékesítésben.

(MTI)