A több tízmilliárdnyi közpénzből épülő sztráda kivitelezése során kialakult kaotikus állapotok miatt Szegeden egy évvel tovább tart a közlekedési vészhelyzet. Ha a balkáni kamionáradat önmagában nem okozna elég nagy problémát Szegeden, a városvezetés a józan ész logikáját félresöpörve a választási dicsőség oltárán feláldozta a Szegediek nyugalmát. Az egész várost megbénító – szintén indokolhatatlanul elnyúló – villamos-beruházás nyomán a román, bolgár és török kamionáradat is a városban kénytelen araszolni. Egy felelős városvezetés megvárta volna, hogy elkészüljön a Szegeden 70 %-os forgalomcsökkenést eredményező autópálya és csak utána kezd belső beruházásokhoz. A lebénított város forgalmát csöndes lakóövezeti utcákra terelték. Az egész Balkán ezeken a kis utcákon özönlik át. Ma már nemcsak az ott lakók, de az útburkolat is feladta. A sokkal kisebb forgalomra és terhelésre tervezett utcák burkolata szinte mindenhol tönkrement. Azonnali kezdés mellett is hosszú időre és legalább egy milliárd forintra lenne szükség a helyreállításhoz – olvasható a Fidesz szegedi frakciójának közleményében..

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) szerint a hosszú késedelem miatt 447 millió 714 ezer forint kötbért kell fizessen a kivitelező. Csak mosolyogni lehet ezen a szűk 200 méternyi autópályát jelentő szerény összegen. Persze tudjuk: BKV, MÁV, M43 … A kötbért azonban nem Szeged kapja, hanem a költségvetés. Botka László polgármesterünk megígérte, hogy elintézi a saját maga támogatta kormánynál, hogy a kötbérből felújítjuk tönkrement úthálózatunkat. Kevés lenne rá, de ezt is veszély fenyegeti, hiszen az Európai Uniót valószínűleg ismét becsapta a kormányunk, amikor a beruházás ÁFÁ-ját is lehívta támogatásként, összesen mintegy 10 milliárd forintot. Ha ezt vissza kell fizetni, akkor Szegeden az útfelújítás – forrás híján – a ködös jövőben vész (vö. ködbér) – folytatódik a közlemény.

Botka és a szocialisták ígéreteinek már nem lehet hinni, a magyar állam mintegy tíz milliárd forintot bukhat, és így biztosra vehető, hogy nem marad olyan szabadon felhasználható kötbér, amely a szegedi utak felújítására fordítható. Más fedezetről pedig nincsen szó. Botka (MSZP) útfelújítására vonatkozó ígéretének fedezete tehát köddé vált. Két hónap múlva pedig a saját maga, illetve az MSZP általi beváltatlan ígéret miatt fogja ellenzéki képviselőként az új, hivatalba lépő kormány szakminiszterét felháborodottan interpellálni, hogy mi lesz az útfelújítással… Botka László reménykedése kevés. A polgármester fél éve beszél a kötbér szegedi felhasználásáról, de nem csak bizonyítékot, de még egy kormányzati ígéretet sem tud felmutatni. Úgy tűnik ebben is hazudtak a szocialisták és Botka csak egy újabb üres kampányígérettel próbálja átverni a szegedieket. Nincs két Botka László! Egy Budapesten, aki hatalomba segítette és sok ezer parlamenti IGEN szavazatával végig hatalomban tartotta a minden szegedinek és a fenti példa alapján Szeged városának is kárt okozó kormányt. Egy másik pedig Szegeden, aki látszólag próbálja megoldani a szegediek problémáit, jórészt persze azokat a problémákat, amiket budapesti tevékenységével Ő maga okozott – zárul a közlemény.