Meggyőződésünk, hogy a kerékpáros, gyalogos és közösségi közlekedés helyzetbe hozása nélkül nincs fenntartható és élhető Budapest. Mi több, reprezentatív felmérések és statisztikák szerint egyre többen ülnek biciklikre, egyre több biciklit vesznek a budapestiek – írja Schmuck Erzsébet és Kanász-Nagy Máté közös közleményükben.

Hirdetés

Elhibázott bármely megközelítés, amely kizárólag autósokkal vagy éppen biciklisekkel, vagy akár a közösségi közlekedést használókkal számol egy olyan világvárosban, mint Budapest, ahol emberek élnek, akik alkalomnak és célnak megfelelően választanak közlekedési módot. Nem egyszerűen az egyiknek kell kedvezni a másik kárára, hanem a közlekedés megfelelő és átfogó szabályozásával a város élhetőségét biztosítani, a módváltásra mindenkinek lehetőséget teremteni – hangoztatják a nagy semmit.

A közút és a rajta folyó gépkocsi-forgalom azonban kínálati piacként működik: a több út több autót vonz, az autóforgalom előbb-utóbb telíti a rendelkezésre álló teret – aggodalmaskodnak.

Magyarország zöld pártjaként kiállunk a biciklisávok mellett. A lényeg azonban nem is ez, hanem a budapestiek elvárása: elsöprő többségünk támogatja az autóforgalom csökkentését – zárják magvas gondolataikat.

Korábban írtuk
Hirdetés
Hirdetés