Monika Gregorcic, a testület elnöke a sajtónak úgy nyilatkozott: a döntés megszületett, ez azonban még nem képezi jogalapját valamilyen kötelező eljárásnak.

Hirdetés

„Ez egyfajta keret és zöld jelzés annak érdekében, hogy érdemi tárgyalások indulhassanak el a dokumentumban meghatározott kiindulópontok alapján” – mondta.

A keretmegállapodás megkötésére irányuló kezdeményezés Magyarország és Szlovénia között a Koper-Divaca vasútvonal második vágányának megépítésére belső információként volt megjelölve, ezért a tárgyalások zárt ajtók mögött folytak.

A szlovén hírügynökség (STA) nem hivatalos információi szerint Budapest mint partner 200 millió eurót fektetne a projektbe, és tulajdonrészt kapna a 2TDK nevű vállalatban, amelyet a szlovén kormány a projekt levezénylésére hozott létre. A befektetett tőke megtérülése nem haladhatja meg a vállalat alaptőkéjének három százalékát, az osztalék kifizetése pedig csak a vasútvonal építésének megkezdésekor, azaz 2027-ben kezdődhetne el. A tőkebefektetésért cserébe Magyarország földterületet szerezhet a koperi kikötőben vagy annak közelében.

Korábban írtuk