Kisfaludy László elmondta, hogy 2025-ig 600 ezer digitális eszközt kapnak az 5-12. évfolyamos tanulók és a pedagógusok. Első körben 120 ezer eszközt juttatnak el az iskolákba a kilencedikes diákoknak, amelyeket az intézményben bármilyen tanórán és otthon is használhatnak – jelezte. Hozzátette: ezzel párhuzamosan digitális kijelzőket és kreativitást fejlesztő, mesterséges intelligencián alapuló eszközöket – programozható áramköröket, robotokat, drónokat – is kapnak az iskolák.

Hirdetés

Kiemelte: a fejlesztés fő célja, hogy minden magyar gyermek egyenlő hozzáféréssel rendelkezzen a digitális világhoz és oktatáshoz.

A programban a pedagógusok is új eszközöket kapnak, ehhez kapcsolódóan már a koronavírus-járvány előtt több mint 40 ezer pedagógus vett részt digitális pedagógiai módszerek alkalmazására felkészítő képzéseken. A tanároknak 60 órás ingyenes online továbbképzést is biztosítanak, amelyeken az eszközkezelés mellett azt is megtanítják, hogyan integrálják a különböző platformokat a mindennapi nevelésbe – mondta.

A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy fontos a biztonságos internethasználat és a megfelelő adatkezelés tanítása. Ezeket például rövid, online tananyagokkal, a gyerekek által ismert online szereplők segítségével mutatják be – fűzte hozzá, hangsúlyozva: ebben hatalmas a pedagógusok felelőssége és fontos a szülők együttműködése is.

Korábban írtuk

Kisfaludy László a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában arról beszélt: az OECD és magyarországi felmérések eredményei is azt mutatják, hogy a gyerekek döntő többsége rendelkezik megfelelő internettel és eszközzel, de vannak területi egyenlőtlenségek. A magyar oktatás a digitális tartalmakkal is jól áll – 2020 márciusában a koronavírus-járvány miatt tovább gyorsították az ilyen tartalmak elkészítését – és a pedagógusok is megkapják azokat a képzéseket, amelyek lehetővé teszik a digitális módszerek alkalmazását az oktatásban – mondta a helyettes államtitkár.