Fotó: shutterstock.com, illusztráció
Hirdetés

Az MKB Csoport az elmúlt években kiemelt hangsúlyt helyezett a rugalmas munkaszervezési formák bevezetésére, így gyorsan és zökkenőmentesen alkalmazkodtak a kialakult helyzethez. Az informatikai és bankbiztonsági területek gyors és hatékony szervezőmunkájával a támogató háttérterületek túlnyomó része otthonról dolgozik immáron 8. hete, fennakadás nélkül.

A dolgozók körében az otthoni munkavégzés fogadtatása nagyon pozitív volt, az átállás és a kialakult helyzet okozta stresszhelyzet kezelését online tréningekkel támogatták a vezetők és a munkatársak körében egyaránt.

A kapcsolattartást az ügyfelekkel olyan digitális megoldásokkal segítik, mint a nemrégiben bevezetett digitális ügyfélhívó rendszer a bankfiókokban, valamint a lakossági és vállalati ügyfelek számára is elérhető MKB VideóBANK. A megtanult új folyamatokat, a konstruktív és agilis megoldásokat hosszú távon beépítik a működésbe – írták.

Korábban írtuk

Az Unicreditnél a távoli munkavégzés már a járvány megjelenése előtt is bevett gyakorlat volt számos területen, így a kiterjesztett távoli munkavégzést rövid idő alatt megszervezték, a szükséges bővítésekkel – közölték.

Ehhez adott volt mind a belső szabályozási, mind pedig az informatikai háttér – tették hozzá.

Minimális a dolgozóik száma, akik munkaköre vagy feladatai nem teszik lehetővé a távolról történő munkavégzést.

Az Unicreditnél a székházakban dolgozók száma a korábbi létszám 10 százalékára csökkent, és ezt immáron tartósan fenn tudják tartani – tájékoztattak.

Pozitívak a tapasztalataik, a munkatársaik hatékonyságában, a szolgáltatási színvonalban nem tapasztalnak romlást. Azt tervezik, hogy a járvány utáni időkben is fenntartják a távoli munkavégzés lehetőségét, akár a korábbinál nagyobb mértékben is – közölték.

Az Erste Bank munkatársai körében készített felmérése szerint az otthonról dolgozók közel 80 százaléka bírná még legalább két hónapon át minden gond nélkül az otthoni munkavégzést, és mintegy 40 százalékuk a jövőben is szívesen dolgozna folyamatosan ebben a formában.

Az Erste Bank rögtön a veszélyhelyzet kihirdetése után, a kijárási korlátozások előtt elrendelte a kötelező otthoni munkavégzést ott, ahol erre lehetőség volt. A bank több mint kétezer fős székházában így 200-an dolgoznak, de a fiókhálózatban is igyekeztek csökkenteni a személyes megjelenések számát.

Az OTP közölte: komoly teljesítménynek tartják, hogy extrém rövid idő alatt a munkatársaik nagy része át tudott állni az otthoni munkavégzésre.

A gyors átállásban előny volt, hogy az OTP az informatikai rendszereit folyamatosan fejlesztette, így már rendelkezésre álltak az online munkavégzés biztonságos feltételei – tették hozzá.

Leszögezték: az irodaházakra a jövőben is szükség lesz, de belső kialakításukra, a közösségi helyek berendezésére mindenképp hatással lesznek a most szerzett tapasztalatok. A veszélyhelyzet elrendelése az OTP Bank által a budapesti Madarász Viktor utcában épített új irodaház építését kis részben befolyásolta, jelenleg „szerkezetkész-közeli” állapotban van az épület, így van lehetőség az említett finomításokra.

A Raiffeisen Bank központi irodáiban dolgozó munkatársai egy hétvége alatt átálltak a home office működésre, még március közepén. A telefonos ügyfélszolgálat egy része is így működik jelenleg – közölték.

Ez nagyon jelentős, azonnali határidejű informatikai fejlesztéssel, bankbiztonsági lépésekkel, valamint eszközbeszerzéssel járt – írták.

A kollégák szinte azonnal át tudtak állni, 1-2 nap alatt kialakultak az új típusú online együttműködések, megbeszélések, a napi üzletmenet azóta is fennakadás nélkül működik. A jövőbeni kiterjesztésről a tapasztalatok összegzése, illetve az aktuális helyzet alapján döntenek – jegyezték meg.