Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Hirdetés

Az elfogadott előterjesztés szerint a fővárosi cégek szponzorációs tevékenysége jelenleg nagyrészt strukturálatlan, és az informalitás jellemzi.

Ez az állapot összeegyeztethetetlen az átláthatóság követelményeivel, és a társadalmi felelősségvállalás tényleges eredményességét sem biztosítja – írták.

A szponzorációs tevékenység a társaság által tőle független szervezetnek nyújtott bármely támogatás, ideértve a közvetlen pénzbeni támogatást, az ellenszolgáltatás nélkül vagy az üzletpolitikai kedvezményen kívül a piaci ár alatt adott természetbeni támogatást, a leselejtezett eszközök adományozását és a társaságiadó-felajánlást.

Szponzorációs tevékenységet jelenleg csaknem minden, többségi fővárosi befolyás alatt álló gazdasági társaság végez, ennek jellege az adott társaság sajátosságaihoz igazodik.

Az átláthatóság érdekében szükségesnek tartják, hogy a társaságok egységes tartalmi és eljárási szabályok alapján járjanak el, és belső szponzorációs szabályzatot alkossanak.

Az alapelvek között felsorolják a támogatások tartalmi követelményeit, ezek között szerepel, hogy a végső soron közpénzek felhasználásához kötődő bármilyen szponzorációs tevékenység csak ténylegesen nonprofit jellegű tevékenység folytatását támogathatja.