Fotó: demokrata.hu
A Deák Ferenc tér állomás aluljárószint felőli bejárata
Hirdetés

Ferenciek tere

A Rákóczi úti buszjáratokkal kapcsolatot teremtő állomáson a peronszinti oszlopok a Corvin-negyed állomáséhoz hasonlóan eredeti burkolatukban láthatók, illeszkedve a barna színvilágba. Sok más metrómegállóval ellentétben ennek az állomásnak a közepén a mennyezet nem kapott rácsot vagy hasonló borítást, ami tágas hatást kelt. Az alagút itt tükröződő borítást kapott, ami látványos körkörös fényjátékot eredményez a szerelvények ki- és behaladásakor. Az akadálymentesítés érdekében liftet kellett beépíteni, azonban hely hiányában – más belvárosi állomásokhoz hasonlóan – a mozgólépcsők közé helyezték el a ferdepályás felvonót. Az állomás bejárata és a mozgólépcsők környezete narancssárga színt kapott.

Deák Ferenc tér

A metróvonal legfontosabb állomását is ebben az ütemben adták át. A Deák tér jelentősége, hogy itt találkozik a legtöbb metróvonal a budapesti hálózaton: az M2-es mellett a Millenniumi Földalatti Vasút, azaz az M1-es metró is megáll itt. Talán a metróvonalak egyértelmű megkülönböztetése miatt is dominál a kék szín az aluljárószintet a metróval összekötő mozgólépcsőnél, valamint a kettes és a hármas vonalat összekötő alagútban egyaránt. Előbbi sötétebb, utóbbi világosabb árnyalatban pompázik. A peronszint oszlopait ezentúl fehér mozaikok borítják, az alagutat pedig kékek, emellett megmaradt az emlékezetes betűcsempe, amely João Vieira portugál képzőművész alkotása. A belvárosiak közül csak ezen az állomáson sikerült megoldani a hagyományos felvonó beépítését, így itt nem kellett a mozgólépcsők rovására helyet elvenni a ferdelift számára.

Korábban írtuk