A tárcavezető szerint az európai versenyképesség azért ment tönkre, mert „az EU tönkretette azt”, és ehhez a hibás gazdaságpolitikai lépések sora vezetett. Ezek közé sorolta a versenytársaknál szigorúbb, fejlődést korlátozó fiskális politikát, az üzleti logikától mentes túlszabályozást, az elhibázott energiapolitikát és „önveszélyes szankciókat.”

Hirdetés

Úgy vélte, „lassan eltemethetjük” az unió két vezető iparágát, a gépipart és az autóipart, mert a zöld átállásban az ideológiai kérdéseket nem hangolták össze az iparpolitikával. Kiemelte, hogy a 2035-re kitűzött, a belső égésű motorok kivezetésére vonatkozó cél meghatározásakor az iparági szereplőket nem kérdezték meg.

Mindezek mellett az EU „elfelejtett” befektetni a jövő technológiáiba, mint az MI (mesterséges intelligencia), űripar vagy chipgyártás, és a tíz top hadiipari vállalat listáján is csak egy európai konszern szerepel – mondta. Ukrajna uniós csatlakozása pedig olyan költségekkel jár, amely megnehezíti a tagállamok versenyképességének helyreállítását – szögezte le Nagy Márton.

Korábban írtuk