Hirdetés

– Kommunikációs szakemberként számtalanszor találkozom olyan helyzettel, amikor valaki hatalmas tudással rendelkezik és mindezt át akarja adni a közönségnek, viszont előadói készségek hiányában ez a tudásátadás nem olyan, hogy az elmondottak rögzülni tudjanak a hallgatóság fejében. Éppen ezért tartjuk fontosnak a Lounge Groupnál a tehetséggondozást és a kollégák folyamatos szakmai fejlesztését, tréningjeit, amely kiterjed a kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ennek apropóján csatlakoztunk a Media-Digital Hungary „before partyjához”, ahol kollégáim tapasztalataiból is tanulhatott a közönség – mondta el Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója.

Hidvégi Krisztina

Annak megítélése nagyon szubjektív, hogy egy előadót mikor találunk jónak vagy kevésbé élvezhetőnek, viszont több olyan technikáról és gondolkodásmódról is hallhatunk a beszélgetés során, amelyek elsajátításával biztosan fejleszthetjük készségeinket.

 – Ha prezentálunk valamit, azzal hatást akarunk elérni, és nem feltétlenül csak egy termék- vagy szolgáltatásértékesítés lehet a mondanivalónk középpontjában, hanem célunk lehet az is, hogy attitűdöt változtassunk, ismeretet adjunk át. Miután megvan a kívánt cél, ennek alapján kell megfelelő hangnemet választanunk és eljuttatunk a kívánt üzenetet. Több tréningemen is ezzel a példával szoktam jönni, hogy egy jó előadás olyan, mint egy klasszikus rock szám. Találd meg a megfelelő stílust, amiben elő akarsz adni, majd egy-két akkord után jöhet a refrén, az üzenet, amit visszatérően, folyamatosan megismételsz – ez az a tartalom, amit te át akarsz adni” – tudhattunk meg Mamusits Pétertől, a Lounge Communication ügyvezető igazgatójától.

Ki viszi magával a tartalmat és ki viszi a formát egy prezentáció végén? – kérdezte Juhász Diána, a Lounge Group Learning & Development csoportvezetője a jelenlévőktől, reflektálva arra, hogyan érdemes felépíteni az előadásunkat, és ezzel vezetve elő azt a kérdést, hogyan fejleszthetők az előadói kompetenciák.  

Korábban írtuk

– Számos olyan eszköz van, amivel az előadókat és a prezentáláshoz szükséges készségeket fejleszthetjük, de nálunk, az ügynökségnél leginkább coaching-technikával, sajátélmény-alapú feldolgozáson keresztül fejlesztjük a prezentációs technikát.”

– Fontosnak tartom elmondani azt is, ha nem tudod teljes egészében előadni azt, amit szeretnél, akkor minden esetben legyél lényegretörő, és csak arra koncentrálj, hogy mit is akarsz átadni, elérni a prezentációd végén – zárta gondolatait Juhász Diána.

Juhász Bálint, a beszélgetés moderátora a két legfontosabb értékről, az önbizalomról és a karizmáról kérdezte Dr. Prezit (Németh Zoltán) és Csermely Ákost, akik rávilágítottak arra, hogy mindezek tanulhatóak, sőt, a lámpaláz leküzdéséhez mindezek elengedhetetlenek.

– Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy téglalapot, amely meg van felezve. Az egyik felében van az önbizalom a másik felében a lámpaláz. Ahogy ezen a vonalon elkezdek menni, nő az önbizalmam és közben csökken a lámpalázam. Azt szoktam mondani, hogy akkor leszek lámpalázas, ha nincsen lámpalázam, mert félek attól, hogy nem fogok elég komolyan készülni ahhoz, hogy jó legyek. A lámpalázat át kell alakítanunk magunkban pozitív izgalommá – fejtette ki Dr. Prezi.

– Többek között verstanulássalés mesemondással abszolút fejleszthető a karizmánk és a színpadi létünk. Természetesen elengedhetetlen az, hogy ehhez legyen megfelelő stílusunk –  zárta gondolatait Csermely Ákos, aki a marketing- és médiaszakma meghatározó konferenciáinak szervezője. 

Az idei „Cicerók és Cicerínák” rendezvény különlegességét az adja, hogy Csermely Ákos ritkán vállalja a saját rendezvényein történő szereplést, azonban a Lounge Group által szervezett kerekasztal-beszélgetéssel kivételt tett.