Hirdetés

A Bánfalvi Gábor és amerikai felesége, Carolyn tulajdonában álló családi vállalkozás 12 éve dolgozik a magyar gasztronómia, kiemelten a magyar borok sikeréért. Céljuk, hogy a hazai pincészetek munkásságát minél szélesebb körben megismertessék az amerikai borkedvelőkkel. Partnereik között tengerentúli első, de akár többedik generációs magyarok és született amerikaiak egyaránt megtalálhatók.

Az idei koronavírusjárvány előtt meglehetősen egyszerű volt a forgatókönyv: a Taste Hungary budapesti, külföldi vendégekre specializálódott borkóstoló pincéjében, illetve borszaküzletében előzetes bejelentkezéssel napi két angol nyelvű bemutatót tartottak az érdeklődőknek, emellett egyedi, prémiumtermékeket értékesítettek az Egyesült Államokban.

Érdeklődők pedig szép számmal jöttek egészen a világjárvány betöréséig. A vendégek mintegy 40 százaléka az Európai Unió országaiból érkezett, hozzávetőlegesen 60 százaléka pedig az Egyesült Államokból. Évente körülbelül 10 ezer külföldi ismerkedhetett meg a magyar borok legjavával a Taste Hungary segítségével a kóstolókon és a bortúrákon.

Korábban írtuk

Ám márciusban egyik napról a másikra leállt az élet, a külföldi vendégek pedig érthető okokból azóta is elmaradtak.

Így hát azonnali váltóállításra volt szükség. Felpörgött az online jelenlét, a magyar cég sikeresen vetette meg a lábát a közösségi médiában, és új kommunikációs és értékesítési csatornákat nyitott az érdeklődő vásárlók és a magyar borászok felé is. Jelenleg mintegy 15 termelővel együttműködve éves szinten 10 ezer palack magyar bort exportálnak Amerikába, nagy hangsúlyt helyezve a sajátos hazai fajtákra és bortípusokra a furminttól a bikavéren át az aszúig, Villánytól Somlóig átfogó, esszenciális képet adva a magyar borról.

A Drinks Business magazin Wine Tourism díját a közösségi média innovatív használatáért nyerte el a Taste Hungary, vagyis a rugalmas alkalmazkodás jó példájáért. A március óta alkalmazott módszer lényege, hogy a vendégek budapesti fogadása helyett a borokat juttatják el ügyfeleikhez, emellett online borbemutatókat is tartanak. Március óta több tucat angol nyelvű, ingyenesen elérhető előadást tettek közzé a világhálón.

Bánfalvi Gábor társtulajdonos azt mondja, jók a visszajelzések, az évi mintegy 10 ezer külföldön értékesített palack pedig azt jelenti, hogy 20-30 ezer ember beszélget világszerte a magyar borról.

További információ, elérhetőség: tastehungary.com, tastehungary.eu, tastehungary.us