OECD konferencia a PPP szerepéről az oktatásban
A találkozón a köz- és magánszféra együttműködési projektjeinek szerepét vizsgálták az oktatási infrastruktúra fejlesztésében. Magyarország 2005 és 2010 között 54 felsőoktatási PPP-projektet indított el 17 felsőoktatási intézménynél.
Mivel a területen számos működési és finanszírozási rendellenesség tapasztalható, a magyar kormány 2010-ben a hazai PPP projektek teljes körű – jogi, műszaki, pénzügyi – felülvizsgálatát rendelte el. E vizsgálatok lezárása az idei év végén várható.
Az átvilágítás eddigi eredményei alapján kijelenthető, hogy sem megfelelő üzleti tervek, sem demográfiai előrejelzés nem alapozták meg a projektek előkészítését. A valós kiadások minden esetben jelentősen meghaladták az előzetes költségeket. A fejlesztésben részes egyes intézményeknél és a teljes felsőoktatásban jelentkező tényleges igényekhez képest is túlzott kapacitások keletkeztek. A beruházások indokolatlansága a magyar államot hátrányos helyzetbe hozta, a hosszú távú adósság csökkentése érdekében ezért a szerződések újratárgyalása és felbontása van napirenden.