A buszsáv kialakítása révén – a Budapesti Közlekedési Központ céljainak megfelelően – javulnak a közösségi közlekedés feltételei, gyorsabbá és megbízhatóbbá válik az itt közlekedő autóbuszok forgalma. A fejlesztés előnyeit nemcsak az erre közlekedő 40-es, 240-es és 240E jelzésű autóbuszokat naponta igénybe vevő 19 ezer utas érzékeli majd, de előnyt jelent a személyautóval közlekedők számára is, hiszen nem a korábbi sávok számának csökkentésével, hanem az út szélesítésével épült meg a buszsáv. A projekt keretében összesen 1,4 kilométer új buszsáv létesült.

A közösségi közlekedés zavartalansága érdekében a régi Budaörsi úton buszfolyosó kialakítására és ennek részeként 790 méter hosszan sávszélesítésre került sor. A buszsáv létesítése miatt két helyen a meglévő kerékpárút nyomvonala is módosult, valamint egy autóbuszmegálló újult meg a munkák során. A projekt keretében több csomópont forgalmi rendje is megváltozott: a Kőérberki csomópontban a Kőérberki útról balra, a Budaörsi útra történő kanyarodás lehetősége megszűnt. Ugyanitt a meglévő kerékpáros átvezetés mellett új gyalogátkelőhely létesült, illetve a Poprádi út buszmegállónál lévő védőszigetek elbontásra kerültek. A Gazdagréti úti csomópont forgalmi rendje is módosult: az autósok Budaörs felől immár két sávon tudnak balra kanyarodni Gazdagrét felé. A szabálytalan autósok kiszűrése érdekében kamerarendszert is kiépítettek: 2 helyen 1-1 kamerapár figyeli jelenleg is a buszsáv forgalmát, a buszsávot jogosulatlanul használó autósok ellen így automatikusan eljárást kezdeményeznek.

A Régi Budaörsi úti 790 méter buszsávon túl 250 méter buszsávot jelöltek ki lefelé a Gazdagréti úton a Rétköz utca és a Budaörsi út között, a Gazdagrétről a városközpont irányába közlekedő 139-es, 153-as és 239-es autóbusz-viszonylatok részére. Mindezeken felül 350 méter buszsávot jelöltek ki a Lapu utcán a Gazdagréti csomópont és az M1/M7 autópálya bevezető szakasza közt. Ezen a felüljáró alatti szakaszon számos buszjárat közlekedik Budaörs és Gazdagrét felől, az új szakasz hatására összefüggő buszsáv-kapcsolat van a jelen projektben kiépült Régi Budaörsi úti buszsáv és az M1/M7 bevezető szakaszon a Lapu utcától befelé már meglévő buszsáv között.

A „Budapest Főváros – XI. Régi Budaörsi út (Virágpiac – Gazdagréti út) – buszsáv kialakítása útszélesítéssel” (KMOP-2.3.1/B-08-2009-0008) című projekt 285 millió forintból valósult meg, melyhez az Európai Unió közel 217 millió forint támogatást nyújt. A projekt költségvetéséből az útépítési munkák mellett közvilágítási oszlopok, forgalomtechnikai beruházások, közműkiváltások valósultak meg. A fejlesztés során az útpálya is megújult, a buszok új sávon kapnak lehetőséget a gyorsabb haladás érdekében, így a közösségi közlekedés előnyben részesítése a közúti kapacitás csökkentése nélkül valósul meg.