Hirdetés

Karácsony Gergely kampányígéretei ellenére továbbra is elzárkózik a széles körű társadalmi egyeztetés elől, ahhoz ragaszkodik, hogy saját vízióit kövesse a budapestiek akarata helyett

– reagált a Fidesz fővárosi szervezete arra, hogy a főpolgármester a minap egy közvélemény-kutatásra hivatkozva bejelentette: a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart belvárosi, a Lánchídtól az Erzsébet hídig tartó szakaszának autómentesítését.

„Karácsony ezért folytatni fogja esztelen vízióját, ami egész Budapestet forgalmi káoszba taszítaná”

– jósolta közösségi oldalán a fővárosi Fidesz. A kormánypárt úgy véli, a főpolgármester felmérése nem túl meggyőző, szerinte a budapestiek 49 százaléka támogatja az autómentesítést 43 százalékkal szemben, azonban a csalóka diagramot megnézve kiderül, hogy valójában csak 17 százalék adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot, ami messze van a széles körű társadalmi konszenzustól.

Ráadásul több felmérés bizonyítja Karácsony Gergely bejelentésének ellenkezőjét, és a szakma sem áll a tervei mellett: a Magyar Autóklub elutasítja az ötletet, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara pedig az itt működő vállalkozások érdekében indít online konzultációt – idézték fel. Rámutattak továbbá, hogy a főpolgármester súlyos szakmai kérdésekre nem adott még megfelelő választ, például, hogy hová terelné Pest északi–déli irányú közlekedését.

„Megtévesztő grafikonok helyett valódi konzultációt, árokásás helyett kompromisszumokat várunk Budapest főpolgármesterétől”

– szögezte le a Fidesz. A Magyar Hírlap azt írja, a kutatás eredményei valóban kérdésesek, például miután a főpolgármester bejegyzését az Index szemlézte, és szavazást indítottak:

a három választható lehetőség közül az eddigi eredmények alapján magasan vezet a rakpartot az autós forgalom számára fenntartók aránya, erre a lehetőségre közel húszezren szavaztak, míg kilencezren vannak azok, akik teljesen vagy részben lezárnák az érintett szakaszt.

A főpolgármesternek politikai értelemben rendkívül fontos ez a kérdés, hiszen választási ígéretei között szerepelt, habár az intézkedésről maga a főpolgármester is tudja, hogy nem örvend teljes támogatottságnak a budapestiek körében. Valószínűleg ezért csak az országgyűlési választások után jelentette be a rakpart lezárását – írja a lap.

Deák Dániel a főpolgármester posztja alatt úgy fogalmazott, bátor dolog közvélemény-kutatásokra alapozva megbénítani a város közlekedését.

A XXI. Század Intézet vezető elemzője emlékeztette Karácsony Gergelyt arra, hogy az országgyűlési választások alkalmával is megégette magát a baloldal a hasonló felmérésekkel.

Eközben Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője például sürgeti a rakpart teljes hosszában való lezárását, illetve nehezményezi, hogy Karácsony Gergely szerint a dugódíj bevezetése nem időszerű. Ugyanakkor nem vázolt fel alternatívát arra, mely útvonalakkal lehetne kiváltani a rakpart forgalmát.

A Magyar Hírlap cikkét ITT olvashatják.

Korábban írtuk