Több mint 131 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! című egész napos jótékonysági műsorában, amely az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő gyerekek és fiatalok támogatására, táboroztatásának segítésére gyűjtött.

Egy névtelen adakozó 6 millió forinttal, a TakarékBank 5 millió forinttal, a Mészáros-csoport 20 millió forinttal járult hozzá a jótékonysági kezdeményezéshez. A licitre bocsátott tárgyak összesen 2 millió 770 ezer forintért keltek el.

Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója az adásban azt hangsúlyozta, hogy adni mindig jobb, mint kapni, s nagy örömnek nevezte, hogy ez a nap ilyen sikeresen zárult.

Hornyák Tibor, az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány főtitkára kiemelte: alapítványuk nagy figyelmet fordít a táborozók biztonságára, s minden diabéteszes gyermeknek lehetővé teszik, hogy részt vehessen a programokban. Felidézte, hogy idén Zánkán már nyaraltak diabéteszes gyermekek, de az adomány segítségével új rendszert valósítanak meg szakmai partnereik segítségével a cukorbetegségben szenvedő gyermekek még fokozottabb biztonsága érdekében.

A jótékonysági akcióba, amely a Duna Televízióban, a Duna World csatornán és az M5 kulturális csatornán volt látható, a Magyar Diabetes Társaság, az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány, az Egy Csepp Figyelem Alapítvány, a Szurikáta Alapítvány a Diabéteszes Gyermekekért és a Sportos Cukorbetegekért Egyesület is bekapcsolódott.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap jótékonysági kampánya, a Jónak lenni jó! 2012-ben a Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítvány javára, 2013-ban a Katolikus Karitász részére, 2014-ben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet számára, 2015-ben a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak, 2016-ban a Magyar Református Szeretetszolgálat számára, tavaly pedig a Máltai Szeretetszolgálat javára szervezett adománygyűjtést.