Fotó: Vogt Gergely/Demokrata
Hirdetés

– Állandó ellenzéki téma tanévkezdéskor a tanárhiány. Hogyan állunk tanárokkal a 2021/2022-es tanévben?

– A kormány a pedagógusok utánpótlását már nyolc évvel ezelőtt is kiemelt feladataként kezelte, ezért is hozta létre a Klebelsberg képzési ösztöndíjprogramot, amely ösztöndíjjal támogatja a tanár szakos hallgatók pályaválasztását. A program ebben a tanévben jelentős számban, több mint hétszáz ösztöndíjassal köt szerződést, és segíti a frissen végzett pedagógusok és végzés előtt álló pedagógushallgatók elhelyezését. Az idén a végzett ösztöndíjasoknak hat hónapjuk van – szerződésük szerint – elhelyezkedni, de már most szeptember végéig 65–70 százalékuk munkába áll. A többi végzett ösztöndíjas pedagógus sikeres elhelyezése is várhatóan legkésőbb az év végéig megtörténik.

– Az oltásoknak köszönhetően idén biztonságosabb tanévet kezdtünk el, a cél viszont az, hogy az iskolák zavartalanul, jelenléti oktatásban működjenek a továbbiakban is. Ön szerint megvalósulhat ez?

– Az idei tanév jelentősen eltér a tavalyitól, hiszen már nem korlátozásokkal, hanem oltással tudunk védekezni a vírus ellen, ami jelentős különbség. A pedagógusok 85 százaléka már megkapta a vakcinát, a 12–19 év közötti diákok pedig már több mint ötven százaléka védett. A kormányzat célja az, hogy az iskolák továbbra is zavartalanul, jelenléti oktatásban működjenek, hiszen a munkába járó szülőknek és a gyermekeknek is ez a legjobb, ezért továbbra is az oltást javasoljuk a diákoknak és a pedagógusoknak is, hiszen az oltás adja a legerősebb védelmet a vírus ellen. Az átoltottság növelése meghatározza a jelenléti oktatás lehetőségeit.

Korábban írtuk

A teljes interjút IDE kattintva olvashatják el a Magyar Nemzet oldalán.