Toronymagasan verik a magyar áruk a külföldről behozott termékeket
Magyar tojásból, mézből és sertéshúsból egyre több van a magyarországi áruházláncok polcain, az itthon készült tejtermékből viszont még kevesebb. Ez derült ki a Corvinus egyetem felméréséből. Általában a magyar tulajdonú üzletekben több a magyar élelmiszer, a listát mégis egy külföldi lánc vezeti. Az egyik magyar üzlet születésnapi rendezvényén a miniszterelnök azt mondta, hogy a magyar tulajdonban álló vállalkozások fontosak, rájuk lehet felépíteni a talpra álló magyar gazdaságot.
Nem lehet általánosítani, hogy a magyar termék drágább mint a külföldi, előfordulhat, de általánosan ráhúzni, hogy a magyar termékek drágábbak, azt nem lehet – mondta a Ma reggelben Fodor Attila a CBA szóvivője.
A legfontosabb mutató, amit vizsgálni kell, az ár-érték arány, s ha ebből a tekintetből vizsgáljuk a termékeket, akkor a magyar áruk többnyire toronymagasan verik a külföldi termékeket. Többségében a magyar termékeknek nagyobb a beltartalma – közölte a szóvivő.
Nem lehet általánosítani, hogy a külföldi termék silány, de a tapasztalatok szerint az importőr cégek a silányabb termékeket próbálták behozni, mivel elsősorban árral akartak versenyezni a magyar termékekkel és nem minőségben – közölte Fodor Attila. A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar előírások szigorúbbak, mint az uniós szabályok.
A vásárlók egyre tudatosabbak, a magyar termékekhez fűződő lojalitás emelkedik, de még mindig az ár az erősebb tényező – mondta Kasza Gyula a Corvinus Egyetem kutatásvezetője. Felhívta a figyelmet ugyanakkor arra, hogy elkeserítő az, hogy sokszor azok is az árakat követik, akiknek nem kellene a jövedelmük alapján, viszont vannak olyanok, akik papíron nem engedhetnék meg maguknak a hazai árukat, de lojálisak a magyar termékekhez – közölte.
(Forrás: hirado.hu/Ma reggel)