További vonalbezárásra készülnek – Szollár cáfol
A közösségi közlekedés átalakításába külső erőket is bevont a kormány, többek közt Bajnai Gordon korábbi cége, a Wallis és a BKV-ügyekben elhíresült AAM Vezetői Tanácsadó szakértőit. A „Pályabesorolásról szóló rendelet” április 26-án, a választások második fordulója után kerüljön kiadásra – rendelkezett, politikai okokból, a miniszterelnök.
A „Státuszriport – a helyközi közösségi közlekedés átalakítása” címet viselő szakminisztériumi dokumentum azért bánik olyan szőrmentén a vasúthálózat besorolásával, mert az egyes vonalak kategóriákba sorolása mintegy ötven viszonylat állami finanszírozásának a megszűnését jelentheti. A rendelet négy kategóriába osztja a hálózatot. Az országos és regionális megrendelésű viszonylatokon túl különbséget tesz országos és regionális finanszírozású vonalak között is.
Szollár: Nem készül újabb vonalbezárásokra a kormány
A kormány cáfolja, hogy a közösségi közlekedés átalakítása során újabb vonalbezárására készülne vagy esetleges vonalbezárások előkészítésén dolgozna – írta közleményében Szollár Domokos kormányszóvivő a Magyar Nemzet cikkére reagálva.
A kormányszóvivő kiemelte, a közösségi közlekedés tavaly megkezdett átalakítása során döntött úgy a kormány, hogy 28 mellékvonalon a vasúti közlekedést a közúti közlekedés váltja fel. Az érintett vonalszakaszokon 2009 december közepe óta a volán társaságok által üzemeltetett buszok szállítják az utasokat, és egy komoly észrevétel, panasz nem érkezett a kormányhoz a megváltozott közösségi közlekedéssel kapcsolatban. Az új rendszer jól és olcsóbban működik – tette hozzá.
A vonalbesorolásról szóló kormányrendelet ennek a tavalyi döntésnek utólagos technikai rendezéséről szól, a szabályoknak megfelelően. Szó sincs benne arról, hogy újabb mellékvonalakon szünetelne a vasúti közlekedés. A rendeletről jelenleg is zajlik a közigazgatási egyeztetés, annak kihirdetése teljesen független a választások időpontjától – fejtette ki Szollár Domokos. Hozzátette: az újság által hivatkozott dokumentum nem a Miniszterelnöki Hivatalban (MeH) készült, annak tartalmáról a MeH is csak a Magyar Nemzetből értesült.
A közösségi közlekedés átalakítása három éves folyamat, melynek célja a jobb minőségű, takarékosabb és fenntartható közszolgáltatás, ennek a folyamatnak az első évre háruló munkáit a kormány elvégezte, a folytatás a következő kabinet dolga – közölte a kormányszóvivő.
(Magyar Nemzet, InfoRádió)