Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Hirdetés

Szerinte az új terminálok építésére betervezett százmilliárd forintos befektetést máshol kell megvalósítani, az államnak találnia kell egy olyan, Budapesttől távolabbi helyszínt, amely hosszú távon alkalmas a nemzetközi repülőtér funkcióinak ellátására, jó vasúti és közúti kapcsolatokkal rendelkezik. Közölte továbbá: hibás lépésnek tartja, hogy 2005-ben a kormány koncesszióba adta a repülőtér üzemeltetését.

Karácsony Gergely megjegyezte ugyanakkor, hogy tarthatatlan a repülőtér mostani megközelítése, uniós források ellenére nem fejlesztik a vasúti összeköttetést és „kriminális” a gyorsforgalmi út helyzete.

Kérdésre válaszolva Karácsony Gergely elmondta, a Tarlós István főpolgármester és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter által megkötött, a reptéri zajterhelés csökkentését célzó megállapodás ugyan kis lépés a jó irányba, de kevés. Hozzátette: kilenc év alatt Tarlós István azt tudta elérni, hogy korlátozzák a forgalmat a mélyalvási időszakban, amelyben most a megengedett forgalom többszöröse zajlik. Jelezte, komoly gazdasági érdekekkel kell a fővárosnak és a kormánynak szembe mennie, de úgy tűnik, a kormánynak ennyit nem ér a budapestiek egészsége.

Szintén kérdésre válaszolva Karácsony Gergely a zuglói parkolási szerződésekkel kapcsolatban közölte, a kerület nem kötött új parkolási szerződést, az Origo hírportál által nyilvánosságra hozott szerződés egy informatikai rendszer üzemeltetését szolgálja.