Azt írták: a 2014-ben 1100 almazöld kerékpárral és 76 gyűjtőállomással indult közbringarendszer ma 2071 kerékpárral és 158 gyűjtőállomással működik. A hat év alatt mintegy hárommilliószor utaztak a közbringákkal, összesen körülbelül 6 millió kilométert tekerve.

Hirdetés

A koronavírus-járvány miatt száz forintra mérsékelt havidíjnak és az online regisztrációnak köszönhetően az idén sok új utazó vette igénybe a MOL Bubit, ügyfeleik száma 2020-ban átlépte a százezret – jegyezték meg.

A BKK szerint az elmúlt hat évben a MOL Bubival közlekedők körülbelül egymillió kilogramm kibocsátott szén-dioxidtól óvták meg Budapestet, a közbringarendszer ezalatt egymilliárd forint társadalmi hasznot termelt.

A közleményben kiemelték: a következő hónapokban lezárul az új rendszer elindításához szükséges közbeszerzés, és jövő tavasszal korszerűbben, valamint hatékonyabban tér vissza a MOL Bubi Budapestre. Érkezik 1200 új, a jelenleginél könnyebb kerékpár, amelyek száma további 360-nal lesz bővíthető. Ezeket defekttűrő, fújt gumikkal szerelik majd fel, ami a jelenlegi szivacstömlős kerekekkel szemben könnyebb és gyorsabb haladást biztosít.

Korábban írtuk

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A szolgáltató emellett rugalmas tarifarendszert léptet életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak. Az üzemeltetéshez új informatikai hátteret, valamint felhasználóbarát, új applikációt alakítanak ki az egyszerűbb és gyorsabb igénybevétel érdekében.

Megváltozik az üzemeltetési modell is, de változatlanul megmarad a jelenlegi szolgáltatási terület, a rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás és a parkolási funkció. Az új rendszerrel a BKK képes lesz a virtuális gyűjtőállomások bevezetésére is, amelynek lehetőségét igény szerint fogja vizsgálni a társaság – írták.