Fotó: MTI/Máthé Zoltán, illusztráció
Budapest, 2020. április 10. Kínából érkezett tehervonat a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt. fõvárosi székhelyén 2020. április 10-én. A koronavírus-járvány miatt másfél hónapig nem közlekedtek tehervonatok a két ország között. A szerelvényen egyebek mellett a járvány elleni védekezéshez szükséges eszközök érkeztek.
Hirdetés

A 40 kocsiból álló konténervonat fogadásakor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte, hogy újraindult a szárazföldi áruszállítás a két ország között. A fuvarozás minden szereplője példásan helyt áll a veszélyhelyzetben, de nem csak az ellátás fenntartásában, hanem később, a gazdaság újraindításában is fontos szerep jut nekik – tette hozzá Mosóczi László.

Az államtitkár közölte, hogy hamarosan elkezdődhetnek a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítési és bővítési munkálatai, miután a felek aláírták a beruházás hitelszerződését. Ha ez az összeköttetés is kiépül, Magyarország az Ázsia és Európa közötti áruforgalom tranzitállama, és a térség elosztóközpontja lehet – fogalmazott.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke az eseményen elmondta, hogy Kínában már újra termelnek a gyárak, így ismét elindulhatott a vasúti konténerfuvarozás. A Rail Cargo Group vonatai az adriai kikötőkből is szállítanak ázsiai árut Magyarországra. Az európai termelés felfutásától függően az őszi hónapokra kerülhet egyensúlyba a nemzetközi teherforgalom, és az év végére érheti el a tavalyi teljesítményt – tette hozzá.

A Rail Cargo éves szinten 10-20 százalékos visszaesésre számít a forgalomban idén, ezért az ITM-mel együtt keresi a megoldást a vasúti árufuvarozás megerősítésére.