Esztergom, 2020. október 21. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által közzétett képen az épülõ világító útburkolat látható az EuroVelo6 nemzetközi kerékpárút Duna-menti szakaszán Esztergomnál 2020. október 19-én. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelõs államtitkára október 21-én közölte, hogy ez újdonság lesz a magyar közutakon, ugyanis elsõként az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút hazai Komárom-Esztergom megyei két kilométeres szakaszán épül tesztút. Hat különbözõ helyszín telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni. MTI/Magyar Közút Nonprofit Zrt
Hirdetés

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán közölte, hogy ez egy újdonság lesz a magyar közutakon, ugyanis elsőként az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút hazai Komárom-Esztergom megyei két kilométeres szakaszán épül tesztút.

Hat különböző helyszín telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni. Az útréteg negyedik, azaz kopórétegébe keverik a gyantába ágyazott szilikátszemcséket, és különböző sűrűséggel terítik szét, hengerelik az útfelületbe annak érdekében, hogy tesztelni lehessen, mekkora az a fényerő, amely kellemes, nem bántja a szemet.

Esztergom, 2020. október 21. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által közzétett képen az épülõ világító útburkolat látható az EuroVelo6 nemzetközi kerékpárút Duna-menti szakaszán Esztergomnál 2020. október 19-én. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelõs államtitkára október 21-én közölte, hogy ez újdonság lesz a magyar közutakon, ugyanis elsõként az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút hazai Komárom-Esztergom megyei két kilométeres szakaszán épül tesztút. Hat különbözõ helyszín telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni. MTI/Magyar Közút Nonprofit Zrt MTI/MTI Fotószerkesztõség/Magyar Közút Nonprofit Zrt

Ez a környezetkímélő megoldás hozzájárul a kerékpározók balesetmentes éjszakai közlekedéséhez – tette hozzá. Kitért arra is, hogy az új technológia telepítése csak minimálisan, 4-5 százalékkal emeli a kerékpárút létesítésének költségeit.

Korábban írtuk