Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Hirdetés

Amint arról beszámoltunk, Vitézy Dávid hétfői Facebook-bejegyzésében azt írta: nem valósul meg az autómentes Városliget terve, ha a főváros hétszáz férőhelyes parkolóházat épít a Ligetben, a Biodóm mellé.

Ugyanis, amint arra felhívta a figyelmet, a főváros által most nyilvánosságra hozott Városliget Építési Szabályzat módosító javaslatában továbbra is szerepel a parkolóház, ami Vitézy szerint felesleges létesítmény, hiszen a közelben, a Dózsa György és a Mexikói úton is két nagy kapacitású mélygarázs fog épülni a tervek szerint.

A főváros erre válaszul közölte: a Biodóm mellé tervezett állatkerti parkolóházat egyáltalán nem tervezik megépíteni. A helyét azonban biztosítják, mivel az OTÉK (Országos Településrendezési és Építésügyi Követelmények) parkolási normatívája szerint ez a kormányrendeletben szabályozott kötelességük.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azonban keddi, újabb bejegyzésében a Városligeti Építési Szabályzat folyamatban lévő módosítása kapcsán felhívja a figyelmet arra, hogy a Biodómhoz kapcsolódóan tervezett Hermina úti parkolóház megépítésére önmagában az Országos Településrendezési és Építésügyi Követelmények hatályos előírásai szerint sincs szükség – a beruházás 2015-ben nemzetgazdaságilag kiemelt státusza pedig még inkább megerősíti ezt a tényt.

Mivel a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2019. december 12-én, már a jelen önkormányzati ciklusban döntött arról, hogy a Mexikói útnál összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló létesítése indokolt a Városliget autómentesítése és forgalomcsillapítása érdekében, a Hermina garázs kiváltása a leendő, Mexikói úti parkolóházakkal teljes mértékben lehetséges.

Korábban írtuk

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Vitézy Dávid kifejezte reményét, hogy sikerül a kérdést tisztázni és meggyőzni a fővárost, törölje a Városliget építési szabályzatából a 700 férőhelyes parkolóházat.

A teljes poszt itt olvasható.