Az itáliai zseni két kevésbé sikeres próbálkozás után harmadik dalművével, az 1842 márciusában a Scalában színre vitt Nabuccóval szinte azonnal az operavilág fejedelmévé vált. A premier óriási sikerének híre hamar bejárta a nagyvilágot, nem véletlen, hogy öt esztendővel később, 1847. január 2-án a produkció a mi Nemzeti Színházunk közönségét is meghódította. A rádióban is sugárzott torinói előadást a hetvenéves Donato Renzetti tábornoki határozottsággal irányította, keze alatt a zenekar eszményi tisztasággal, árnyaltan szólt, hibátlanul játszottak. A címszerepet Giovanni Meoni énekelte átélten, kifogástalan technikával, stabil hangon jelenítette meg karakterét. Nagy kár, hogy az Abigélt szenzációsan éneklő Boross Csillának idehaza alig vagy egyáltalán nincs fellépési lehetősége: Nabucco és Abigél második felvonásbéli kettőse az est legkiemelkedőbb jelenete volt. A Zakariást megszólaltató Riccardo Zanellato fajsúlyos basszusa szintén emlékezetesre sikerült, és a kórusopera énekkara is hibátlanul teljesített.
Emlékezetes
Verdi: Nabucco – Teatro Regio di Torino, Rai Radio 3, február 12.
A cikk emailben történő elküldéséhez
kattintson ide,
vagy másolja le és küldje el ezt a linket: https://demokrata.hu/kritika/operakritika/emlekezetes-212662/
legfrissebb a rovatban
Megjelent a Demokrata legfrissebb száma

A rendszer jól működik
Címlapinterjú Takács Péter egészségügyért felelős államtitkárral; Járműipari hatalom lett Magyarország; Az első nagy orosz győzelem; Ki védi meg Európát?; Hagyományéltetés a nagyteknőben – megújult az Ócsai Tájház-komplexum
kiemelt hírek

Ezeréves időutazás
Az Országház – maga mögé utasítva Disneylandet, a Colosseumot, a Central Parkot és a Machu Picchut – ma a világ legnépszerűbb turisztikai látványossága.
Erdő Péter: Ferenc pápa a mi gondjainkra, a mi helyzetünkre figyelt
Erdő Péter azt mondta, Ferenc pápa szereti a kis népeket meglátogatni.