Hirdetés

A 77 méter hosszú teherhajót a Dennis vihar sodorta a Cork közelében fekvő tengerparti falu, Ballycotton szikláihoz. Az ír törvények szerint a partra vetődött roncsokért az adóhatóság a felelős. A jogszabályok azt írják elő, hogy a tulajdonjogot igénylő személynek legfeljebb egy éve van arra, hogy ügyét a kormányszervnél regisztrálja, ami lehetőséget biztosít a hajó megmentésére.

A Cork megyei tanács szerdán arról tájékoztatta a közvéleményt, hogy az MV Alta szerencsére egyelőre nem okoz környezetszennyezést. A hajó állapotát felmérték, és kiderült, hogy alig van benne üzemanyag. A hajón ugyan nincs rakomány, de lezárt tartályokban olajat és más anyagokat találtak, amelyek környezeti kockázatot jelenthetnek, ha kiömlenek. Ezért most mérlegelik, hogy nem kell-e esetleg biztonságosan eltávolítani a tartályokat, mielőtt ez bekövetkezhetne.

Az MV Alta odüsszeiája 2018 szeptemberében kezdődött, amikor Görögországból Haitire tartva az Atlanti-óceán közepén irányíthatatlanná vált. A tíztagú legénység 20 napot töltött a Bermudáktól délkeletre, 2220 kilométerre sodródó hajón, mielőtt az amerikai parti őrség kimentette volna őket. Az amerikai parti őrség akkor arról számolt be, hogy együtt dolgoznak a hajó tulajdonosával a vontatás megszervezésében, de a hajó további útját homály fedi.

A Fleetmon tengerészeti hírportál közölte, hogy a hajó állítólagos tulajdonosa felvette velük a kapcsolatot, és azt állította, hogy a mentés közben a hajót kétszer is eltérítették Guyanából. A 44 éves teherhajó 2019 augusztusában tűnt fel ismét a radaron, amikor a brit haditengerészet HMS Protector járőrhajója sodródni látta az Atlanti-óceánon. Az MV Alta azóta tovább sodródott, és végül a Dennis viharos hullámai vezették az ír partokhoz.