Betiltják a nemi sztereotípiákat a spanyol játékreklámokban
A jövőben tilos lesz olyan játékreklámokat készíteni, amelyekben kifejezetten fiúknak vagy lányoknak szóló játékok szerepelnek. Bizonyos „fiús” és „lányos” színeket sem lehet majd megjeleníteni, és a reklámok igyekeznek majd befogadó nyelvezetet használni – számol be cikkében a Magyar Nemzet.A spanyol kormány megállapodott egy új magatartási kódexről, amely megakadályozza, hogy a játékgyártók szexista sztereotípiákat alkalmazzanak hirdetéseikben. Eddig néhány játékgyártó kifejezetten a lányokat célozta meg az ápolással, házimunkával és szépségápolással kapcsolatos termékek reklámozásával. A sporttal és technológiával kapcsolatos ajánlatok viszont a fiúknak szóltak – ismerteti a lap.
Alberto Garzón fogyasztóvédelmi miniszter a megállapodás aláírásakor azt mondta:
az intézkedésre azért volt szükség, mert a játékreklámok szexisták, a jövőben azonban a hirdetések egyenlőbbek, igazabbak és konstruktívabbak lesznek, ami alapvető szempont a gyermekek védelme és fejlődése szempontjából.
A spanyol fogyasztóvédelem decemberben már indított egy nagyszabású kampányt, amelyben arra szólították fel az embereket, hogy nemi szempontból semleges játékokat vásároljanak, mert csak a sztereotípiák nélküli játékok adnak lehetőséget a fiataloknak, hogy teljes mértékben kibontakoztathassák képességeiket. A mintegy 80 ezer euróba kerülő kampány során több nagyvárosban is plakátokkal hívták fel a figyelmet a szexista játékreklámokra, de egy olyan videót is készítettek, amelyben a játékfigurák a gyerekszobában az állítólagos nemi sztereotípiák megszüntetésére szólítanak fel – írja a Magyar Nemzet.
A teljes cikket ITT olvashatják.