A spanyol kormány megállapodott egy új magatartási kódexről, amely megakadályozza, hogy a játékgyártók szexista sztereotípiákat alkalmazzanak hirdetéseikben. Eddig néhány játékgyártó kifejezetten a lányokat célozta meg az ápolással, házimunkával és szépségápolással kapcsolatos termékek reklámozásával. A sporttal és technológiával kapcsolatos ajánlatok viszont a fiúknak szóltak – ismerteti a lap.

Hirdetés

Az új szabályozási kódex 2022. december 1-jétől érvényes és az új reklámokra vonatkozik majd. Maga a kódex összesen 64 etikai szabályt tartalmaz. Ezek alapján a reklámok igyekeznek majd befogadó nyelvezetet használni és a vállalatok többé nem használhatnak kék vagy rózsaszín színeket sem, amelyek arra utalnak, hogy termékeiket fiúknak vagy lányoknak szánják.

Alberto Garzón fogyasztóvédelmi miniszter a megállapodás aláírásakor azt mondta:

az intézkedésre azért volt szükség, mert a játékreklámok szexisták, a jövőben azonban a hirdetések egyenlőbbek, igazabbak és konstruktívabbak lesznek, ami alapvető szempont a gyermekek védelme és fejlődése szempontjából.

A spanyol fogyasztóvédelem decemberben már indított egy nagyszabású kampányt, amelyben arra szólították fel az embereket, hogy nemi szempontból semleges játékokat vásároljanak, mert csak a sztereotípiák nélküli játékok adnak lehetőséget a fiataloknak, hogy teljes mértékben kibontakoztathassák képességeiket. A mintegy 80 ezer euróba kerülő kampány során több nagyvárosban is plakátokkal hívták fel a figyelmet a szexista játékreklámokra, de egy olyan videót is készítettek, amelyben a játékfigurák a gyerekszobában az állítólagos nemi sztereotípiák megszüntetésére szólítanak fel – írja a Magyar Nemzet.

A teljes cikket ITT olvashatják.

Korábban írtuk