Fotó: shutterstock.com
Hirdetés

A megdöbbentő állítás a „Változó iskolák: Útmutató a transznemű diákok támogatásához a K-12 [12. osztály alatti] oktatási intézményekben” című dokumentumban található, amelynek szerzői az ACLU, az NEA, a Human Rights Campaign (HRC), a Gender Spectrum és a Leszbikus Jogok Országos Központja (National Center for Lesbian Rights; NCLR) munkatársai.

A dokumentum „Életkor és évfolyam” című részében azt állítják, „egy diák – vagy társai – életkora és érettsége soha nem jelenthet alapot arra, hogy megtagadják egy transznemű tanulótól a nemváltoztatás lehetőségét”.

„Bár fontos, hogy a tanuló életkorát és tanulmányi szintjét a tervezési folyamat során figyelembe vegyük, ez soha nem lehet indok arra, hogy késleltessük vagy megtagadjuk a diáktól a nemváltoztatást” – folytatódik a tanulmány.

A szöveg a továbbiakban kitér a tanárok és az iskolai dolgozók szerepére: „Életkortól függetlenül (.) számos olyan tevékenység és foglalkozás létezik, amely hatékonyan segítheti a diákok nemváltoztatását. A pedagógusoknak, az iskolai dolgozóknak, a szülőknek és a transznemű diáknak együtt kell működniük annak érdekében, hogy az életkornak megfelelő tananyagokat találjanak ezekhez a foglalkozásokhoz”.

Korábban írtuk

A dokumentumban az is olvasható, hogy a transzneműségről és a nemváltoztatásról való oktatás a gyerekeknek fiatal korukban kifejezetten előnyös lehet, mivel az „elméjük könnyen formálható”. A szövegben ez áll: „[A] legtöbb esetben a fiatalabb diákok gondolkodása sokkal rugalmasabb”.

(forrás)