A kormány nem sokkal decemberi hivatalba lépése után jelentette be, hogy 2023-tól kezdődően csak olyan elektromos járművekre nyújt majd támogatást, amelyek „bizonyíthatóan pozitív éghajlatvédelmi hatással bírnak”. Az új rendszer részleteit kedden késő este ismertették.

Hirdetés

Jelenleg a kizárólag elektromos meghajtású autót vásárlók maximum 6000 eurós (2,4 millió forint), a plug-in hibridet választók pedig maximum 4500 eurós (1,8 millió forint) kedvezményekre jogosultak.

A gazdasági és klímavédelmi minisztérium szerint az elektromos autók száma gyorsan növekszik, és várhatóan az idén megközelíti majd a kétmilliót. Ezek „egyre népszerűbbek, és belátható időn belül nem lesz szükség az állami támogatásra” – mondta Robert Habeck miniszter egy nyilatkozatában.

Januártól kezdve az elektromos autókra vonatkozó támogatásokat 40 ezer eurós (16 millió forint) árig terjedő járművek esetében fejenként 4500 euróra (1,8 millió forint), a 40 ezer és 65 ezer euró (16 millió és 26,5 millió forint) közötti járművek esetében pedig 3000 euróra (1,2 millió forint) csökkentik.

Korábban írtuk

Jövő év szeptemberétől a támogatások kizárólag a magánszemélyekre korlátozódnak majd, bár a kormány megfontolja, hogy a kisvállalkozások és a jótékonysági szervezetek továbbra is jogosultak maradjanak.

2024 januárjától a támogatásokat 3 ezer euróra (1,2 millió forint) csökkentik a 45 ezer eurónál (18,3 millió forint) olcsóbb járműveknél, a drágábbak esetében pedig teljes egészében megszűnnek a kedvezmények.

A finanszírozást is korlátozni fogják, és a támogatások automatikusan megszűnnek, amint az arra fordítható források kimerülnek. A német kormány mindeközben azt szeretné, ha 2030-ra legalább 15 millió teljesen elektromos autó közlekedne az utakon.

(forrás)