Fotó: MTI/EPA/Christophe Petit Tesson
Hirdetés

A sztrájk 29-ik napja tart. Legutóbb 1986-1987-ben volt ilyen hosszú munkabeszüntetés az állami vasúttársaság (SNCF) munkavállalói részéről, de az 28 nap után befejeződött. A mostani is főként a vasúti közlekedést sújtja, valamint a Párizs térségét kiszolgáló tömegközlekedést. Jelenleg minden két nagysebességű TGV-vonatból átlagosan csak egy működik, kivételt az év végi forgalommal tettek, amikor háromból kettőt elindítottak.

Miközben a kormány kitart a jelenlegi 42 féle nyugdíjrendszer egységesítése mellett – egy pontalapú számítással -, a legnagyobb ellenállást a tiltakozók részéről az váltja ki, hogy bár a jelenleg érvényes 62 éves nyugdíjkorhatárt a kormány formailag nem akarja módosítani, a pontrendszerrel arra késztetné a franciákat, hogy tovább dolgozzanak. A teljes összegű nyugdíjjogosultsághoz 2027-től a kormányzat a 64 éves kort jelölte meg, ugyanakkor ettől a kortól mindenkit alanyi jogon megilletne egy 1000 eurós minimálnyugdíj. A minimálnyugdíj összege jelenleg nem éri el a 700 eurót.