Sajtóinformációk szerint az autópálya-fenntartót (Autostrade) már az előző évben figyelmeztették egy tanulmányban a héten összedőlt genovai hidat tartó, betonba ágyazott kábelek állapotával kapcsolatban.

Fotó: MTI/EPA/Luca Zennaro

Fotó: MTI/EPA/Luca Zennaro

Az Autostrade per l’Italia az A10-es autópálya azon szakaszának ellenőrzését végzi, amely a francia határ és Genova között húzódik.

A híddal nem sokkal 1967-es befejezése után már problémák adódtak, a kilencvenes években pedig néhány tartóelemet kellett megerősíteni.

Az Autostrade-et fenntartó Atlantia csoport eleddig nem reagált a La Stampa és a Repubblica értesüléseire a 2017 novemberében a milánói Politecnico Egyetem mérnökei által nyilvánosságra hozott tanulmánnyal kapcsolatban.

Az Autostrade úgy nyilatkozott, a törvény által megkövetelt, negyedéves vizsgálatokat végezték el a hídon, és külső szakértők bevonásával további felülvizsgálatok is történtek.

A múlt évi tanulmány készítői szerint a tartóelemek a hídnak azon részén, amely a héten leomlott, „olyan módon reagálnak a vibrációra, amely nem tökéletesen felel meg az elvárásoknak és további vizsgálatok szükségesek”. 

A két lap azt állítja, a fenntartó cég májusban egy 20 millió eurós tendert írt ki a kilencvenes években meg nem erősített tartóelemek stabilizálására.