Fotó: shutterstock.com
Hirdetés

A Google-féle Digital News Innovation Fund pénzeire az internetes sajtótermékek és tulajdonosaik innovatív ötleteikkel pályázhatnak. Ez nagyon szépen hangzik, egészen addig, amíg nem derül ki, hogy valójában milyen célokat szolgálhat a keresőóriás által szétosztott pénz. Ahogy arról beszámoltunk, 2017-ben a 444, egy Soros-szervezet, valamint a Soros-egyetem, 2018-ban pedig a balliberális HVG nyert pénzt a pályázaton.

Idén az Origo tulajdonosa, a New Wave Media is közel 16 millió forintot nyert el, az ellenzéki Index, az ellenzéki 444 tulajdonosa és az ellenzéki 24.hu tulajdonosa mellett. Ezen örömködik most a magyar ellenzéki média, benne az Index, amely a cikkében elhallgatja, hogy mire is kapott volna pénzt az Origo. A New Wave Mediát a Google a „Figyelemközpont” („Center of Attention”) projektjében támogatta volna. Ennek lényege a hírek relevanciájának mérése, hogy a hírportálokra látogatók számára az újságírók relevánsabb híreket közölhessenek, az olvasókat jobban érdeklő témákat dolgozhassanak fel.

Az ötlet valóban jó és innovatív (különben nem nyert volna), azonban nem kizárt, hogy a Google urambátyám-rendszerében nem az ötletek minősége, hanem a sajtótermékek politikai irányultsága alapján osztják a pénzeket.

Bezzeg Nyugaton tombol a sajtószabadság!

A Google Digital News Innovation Fund pénzei Nyugat-Európába ömlenek leginkább: a németországi pályázók kapták eddig a legtöbbet, a második és harmadik helyen szinte holtversenyben az Egyesült Királyság és Franciaország áll, de Belgium, Svájc és Norvégia is befért a top 10-be. A tízes listára egyetlen kelet-közép-európai ország: Lengyelország fért fel (7. hely).

A Niemanlab cikke megemlíti, hogy a sikeres pályázók 83 százaléka nyugat-európai.

Fotó: niemanlab.org