Fotó: shutterstock.com
Hirdetés

A The Future I Saw című, 1999-ben megjelent képregény 2021-es kiadásában Tatsuki egy, a 2011-esnél háromszor nagyobb cunamira figyelmeztetett, amely előrejelzése szerint 2025 júliusában következhet be. A katasztrófa Japán mellett más régiókat is sújthat – köztük Indonéziát, Tajvant és a Mariana-szigeteket.

A jóslat gyorsan elterjedt a közösségi médiában, főként Kelet-Ázsiában. Ennek hatására rengeteg utazó mondta le japán útját, különösen Kínából és Hongkongból. Több utazási iroda drasztikus visszaesést jelentett a Japánba irányuló foglalásokban, és a kínai nagykövetség külön figyelmeztetést is kiadott a lehetséges veszélyekkel kapcsolatban.

A japán hatóságok és szakértők hangsúlyozták, hogy a jóslatnak nincs tudományos alapja, és a jelenlegi szeizmológiai adatok nem támasztják alá egy nagy erejű földrengés vagy cunami bekövetkeztét a közeljövőben. Ugyanakkor a lakosság és a turisták egy része továbbra is komolyan veszi az előrejelzést – részben Tatsuki korábbi, bevált jóslatai miatt, részben a közösségi médiában terjedő, szenzációhajhász tartalmak hatására.

Korábban írtuk

Súlyos gazdasági következmények

A COVID–19-járvány után éppen csak magához térő japán turizmus most újabb csapással kénytelen szembenézni. A nyári főszezon közeledtével a tömeges utazáslemondások komoly bevételkieséssel fenyegetik a vendéglátó- és idegenforgalmi ágazatot. A szolgáltatók igyekeznek nyugalmat sugározni és biztosítani az utazókat arról, hogy a veszély nem valós, ám sokan továbbra is óvatosak.

Több mint szóbeszéd

Bár Tatsuki előrejelzése továbbra is spekulációnak tekinthető, az eset világosan mutatja: a popkultúra és a közösségi média együttes ereje képes valós gazdasági hatásokat kiváltani. Egy művész által megfogalmazott jóslat – még ha fiktív műfajban is – elegendő lehet ahhoz, hogy tömegek változtassanak utazási terveiken.