Toborozzon munkaerőt az MI-vel!
Álláshirdetés „intelligens robotokkal”
A profession.hu nevű piacvezető állásportál arra hívta fel a figyelmet, hogy a hagyományossal szemben egyre többen igénylik a mesterséges intelligencia (MI) által generált, párbeszéd alapú álláskeresési lehetőségeket. De az MI nemcsak a munkavállalóknak, hanem a munkaadóknak is segít, hiszen a szükséges adatok megadása után minden követelménynek megfelelő álláshirdetést hoz létre.
Az elmúlt években gyökeresen megváltoztak az emberek információkeresési szokásai, hiszen egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol a felhasználók azonnali választ várnak a mindennapi beszélt nyelven megfogalmazott kérdéseikre.
Az úgynevezett párbeszéd alapú álláskeresés a munkaerőpiacon is egyre inkább új kihívásként jelenik meg.
Az interneten valós idejű böngészésre képes, természetes nyelven kommunikáló MI-vezérelt rendszerek – mint például a ChatGPT, a Google Gemini, a Microsoft Copilot vagy a Perplexity – hatékonyan támogathatják a toborzást.
Miként segíthetjük az MI eredményes toborzó munkáját?
Az MI által vezérelt keresőprogramok – amelyek nem kulcsszavakra, hanem szövegösszefüggésekre építenek – akkor tudnak érdemi állásajánlatokat generálni, ha a hirdetésekhez minél több olyan információ áll rendelkezésükre, amely a pozíció megjelölésén és az alapkövetelményeken túl a munkakörnyezet leírását, a csapat összetételét, a vállalati kultúra kulcspontjait, valamint a munkavégzés helyét és módját is tartalmazza.
Szintén nagyon fontos, hogy az adott cég saját magáról közzétett online információi (weboldalak, közösségi média felületek, reklámanyagok, szakmai cikkek, útmutatók) egységesek, világosak és részletesek legyenek, ne tartalmazzanak ellentmondásokat. Az MI-rendszerek ugyanis ezeket vetik össze, hogy pontosan be tudják azonosítani, mivel foglalkozik, milyen értékeket tart fontosnak a leendő munkaadó.
Nagyon sok kisebb, vagy közepes méretű cég nincs annak a rutinnak a birtokában, miként célszerű egy hirdetést megfogalmazni, hiszen évente egyszer, vagy még ritkábban toboroznak. Támogatásukra hoztuk létre az MI alapú hirdetési tartalom generátorunkat, amely alkalmazásával a toborzónak nincs más dolga, mint megosztani velünk az adott hirdetés alapinformációit és az MI a világhálóról gyűjtött egyéb információ segítségével gyorsan, jó minőségben, könnyen érthető megfogalmazással készíti el az álláshirdetési szöveget, amit a vállalat már publikálni is tud az oldalunkon – hangsúlyozza Tüzes Imre üzletfejlesztési igazgató.
Mit hoz a jövő?
Azok a vállalatok, amelyek időt, pénzt és energiát fektetnek az MI-megoldások alkalmazásába, hosszútávon versenyelőnyhöz jutnak. Az állásportál szakemberei szerint azért is nagyon fontos megérteni, követni és használni az új technológiát, hogy a munkaadók minél hatékonyabban juthassanak el a potenciális álláskeresőkhöz és viszont.
(forrás)
