Hirdetés

Wes Anderson a jelenkor egyik legünnepeltebb rendezője, ez a fajta rajongás és elismertség pedig olykor az arányérzék torzulásához vezethet. Az idén Cannes-ban debütáló A föníciai séma az egyik legkompromisszummentesebb műve: az elmúlást és a halállal való szembenézés témakörét taglaló történetben egy dúsgazdag és befolyásos vállalkozót már sokadik alkalommal próbálnak meggyilkolni. Egy újabb merényletkísérlet után azonban úgy dönt, ideje a végrendelkezésen elgondolkodnia és végül az apácaként szolgáló, tőle jó ideje elidegenedett lányára hagyna mindent, de előtte még belevágnak egy közös üzletbe. Aki szereti a rendező enyhén szólva is egyedi stílusát, még azon is kifoghat az új műve, aki pedig idegenkedik tőle, ezúttal a falra mászhat. A groteszk és abszurd humort ugyanis igencsak csúcsra járatja, és a markánsan túldíszített képi világ is hivalkodó. Ahogyan a Netflixnek a közelmúltban készített Roald Dahl-adaptációiból kiderült, jobban áll neki, ha nem saját anyagból dolgozik, a teljes szabadság ugyanis megárthat, extravaganciája ezúttal inkább fárasztó, mintsem szórakoztató. Benicio del Toro azonban kiváló a főszerepben, ráadásul a kisebb mellékkaraktereket is olyan sztárok formálják meg, mint Tom Hanks, Bill Murray vagy Scarlett Johansson.