Ez a hatodik nyár Karácsony megválasztása óta, amikor megpusztulunk a 3-as metrón
Kibírhatatlan a hőség a budapesti M3-as metrón. A Párbeszéd tagjai 2017 nyarán félmeztelenül, törölközőben mentek le a metróba és ültek be a klimatizálatlanul megvásárolt szerelvények egyikébe. 2019 nyarán Karácsony Gergely hőmérővel kampányolt a metróban. Azóta a mostani a hatodik nyár, amikor az utasok a saját izzadságukban pácolódnak.A légkondicionáló nélküli metrószerelvényeken a felső ventilátor csupán a hőséget kevergeti, azt is szinte észrevehetetlenül. Noha a kocsinként hat, lőrésméretű ablak nyitható, azok egy része nehezen mozdítható, így aztán az utas kénytelen az üveg peremére kifejteni a nyomást. A perem viszont rendszerint annyira mocskos, hogy fekete koszcsík marad utána az ember tenyerén.

Karácsony Gergely 2019 nyarán 34,8 fokot mért a 3-as metrón, 2019 őszén pedig megnyerte a főpolgármester-választást. 2020-ban a főpolgármester azt állította, „a klíma beszerelése elsősorban nem pénzkérdés, a forrás erre rendelkezésre áll.” Karácsony Gergely arra hivatkozott, hogy műszaki kérdés megoldásán múlik a légkondicionálás. „Megígértük, hogy ha lesz műszaki megoldás, akkor lesz klíma is” – írta még abban az évben Budapest vezetője.

Karácsony Gergely megválasztása óta hat év telt el, így a 2025-ös már a hatodik nyár, amikor az utasok megfőnek, és még mindig nem látszik a megoldás.
Alapul véve a felújítottnak mondott Metrovagonmas-szerelvények további várható élettartamát, már „csak” mintegy 15 évet kell kibírniuk az utasoknak. 2040-ben talán elkezdődik az M3-as metró teljes körű klimatizálása új, légkondicionált metrókkal, amelyek akár a Metrovagonmastól is érkezhetnek, hiszen az orosz gyár már hosszú ideje gyárt klímás szerelvényeket is.
