Vitézy Dávid számos észrevételt kapott a fővárosiaktól, miszerint a korábbi években légkondicionált járművekben sem működik megfelelően a klímaberendezés, akár viszonylag új buszokban vagy villamosokban sem.

Hirdetés

Nyilván a nagy melegben rendszeresen ajtót nyitó járműveken nem elvárás, hogy hideg legyen, de az legalább igen, hogy ne legyen 5-10 fokkal melegebb, mint odakint, ez múlik ilyen hőségben a klíma működésén – magyarázta a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője.

Vitézy Dávid a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának, a június 30-án leköszönő Walter Katalinnak írt levelében a következőket kérte:

  • a BKK Zrt. megrendelői jogaival élve fokozottan ellenőrizze a klímaberendezések működőképességét, és a szolgáltatók (BKV, Arriva) segítségével tegyen közzé napi ellenőrzési összefoglalót a BKK honlapján a nyilvánosság számára biztosítva az átláthatóságot;
  • a BKK rendelje el a szolgáltatók felé a klímaberendezések fokozott, soron kívüli karbantartását;
  • a BKK érvényesítse a közszolgáltatási szerződésekben foglalt megrendelői jogokat a klímaberendezések működőképessége érdekében.

Vitézy Dávid a kommentelőinek írt válaszaiból kiderül, hogy ha az Arriva magánszolgáltató által üzemeltetett buszról van szó, akkor a klímaberendezés nem működése esetén a főváros semmit nem spórol, ellenben a külföldi tulajdonban lévő szolgáltató, amely a hűtött és a forró buszok után egyaránt klímás kilométerdíjat számláz ki a fővárosnak.

Gyárilag klíma nélküli buszok is járnak még Budapesten
Fotó: demokrata.hu/Abonyi Ákos