Hirdetés

Egy vállalkozót, akár cég, akár egyéni, többféle hivatal és többféle módon tart számon. Van adószám, adóazonosító szám, személyi szám, személyiigazolvány-szám, nyilvántartási szám, (minden hivatalnál külön külön) KSH-szám, tajszám.

Ha esetleg a vállalkozó a gazdálkodás vagy termelés mellett nem akar a számítógépével együtt feküdni és kelni, hanem azt szeretné, hogy ügyes-bajos dolgait intézze el a nevében valaki, akkor a polgármesteri hivatal, az OEP, a NAV, a KSH, a BKIK, MKIK külön kérnek külön felületen meghatalmazásokat, amiket kitöltünk (és bepipáljuk, hogy az adatvédelmi szabályzatot elolvastuk. A szabályzatot senki nem olvassa el, mert egy abszurd szöveg az egész…).

Százával küldték ki a leveleket regisztrációra. Tehát elmentem az ügyfélszolgálatra, hogy rákérdezzek, sok éve fizetek és kapom a folyószámla-egyenleget. Mit kell nekem még tenni „15 napon belül”? Kapcsolattartás, volt a válasz. Hogyan küldték ki a leveleket, ha nincs kapcsolat?

Szóval a hivatalok átmentek szórakoztatóiparba. Ha nem volna tragikus, nevetnék. Egyetlen azonosítóra fel lehetne fűzni mindent, persze ha a hivatalok szóba állnának egymással.