Lázár János várja a képviselők javaslatait, hol újítsanak fel utakat
A napirend elfogadását követően interpellációkkal folytatta munkáját az Országgyűlés hétfőn, az útfelújításokról is szó volt.Dudás Róbert (Jobbik) szerint Észak-Magyarországon nincs vasúti közlekedés, a 2010 előtt bezárt vasútvonalakat az ígéretek ellenére nem nyitotta újra a kormány. Hozzátette, a kistelepülési bekötőutak járhatatlanok. Három megyét érinti, a 23-as és a 25-ös út Bátonyterenyét Ózddal összekötő út ügye, ugyanis ebből a hatvan kilométeres szakaszból valakinek a javaslatára „kiragadtak” hat kilométert és Európa legszebb szerpentinjét akarják megépíteni 30 milliárd forintból – mondta, hozzátéve, nem látványberuházásokra, hanem valódi fejlesztésekre van szükség.

Lázár János azt mondta, az elmúlt években 4200 milliárd forintot költöttek csak az első- és másodrendű utak felújítására, így ezer kilométernyi út újult meg. Az építési és közlekedési miniszter szerint várják a képviselők javaslatait, hogy hol kellene beavatkozni az úthálózatba.
Hozzátette, minden, településhez vezető utat fel kell újítani. A 23-as és 25-ös úttal kapcsolatban hangsúlyozta, a helyiek kérték ennek a szakasznak a felújítását, amely az eredetileg tervezett 30 milliárd forint helyett 20 milliárd forintba fog kerülni. Az elmúlt években Heves megyében 160 milliárd forintot költöttek útfelújításra és a következő évben 36 kilométernyi utat újítanak fel – mondta.
Miniszter úr nagyon meggyőző tud lenni
– mondta az ellenzéki képviselő, ám a választ nem fogadta el.
