Az európai baloldal a New York-i szélsőbaloldaltól tanulna kampányolni
Zohran Mamdani, a New York-i polgármester-választás szélsőbaloldali esélyese, reményt adott a gyengélkedő európai baloldalnak. Mamdani kampánystratégiája a mindennapi kiadásokra, a helyi közösségekkel való közvetlen kapcsolatra és intenzív utcai mozgósításra épít, ezért több francia, brit és német baloldali párt vezetője és kampánystábjuk személyesen utaztak New Yorkba, hogy tanulmányozzák módszereit.
A Politico szerint Manon Aubry és más francia vezetők is részt vettek a New York-i kampány utolsó napjaiban zajló akciókban, és úgy értékelték, hogy Mamdani példája „konkrét útmutatót adhat a radikális változásokhoz”.
Német részről a Die Linke több képviselőt is delegált, mert a mikroadományokra épülő finanszírozás, a klasszikus, személyes toborzás, és a célzott, személyes kommunikáció a német tapasztalatok szerint is hatékonynak bizonyulhat.
A Politico kiemeli, mennyire jól bánik Mamdani a média adta lehetőségekkel: kampánya rövid, ütős közösségi videókkal emberközelivé teszi őt, miközben folyamatosan napirenden tartja a megélhetéssel kapcsolatos kiadások kérdését.
Francia és brit politikusok szerint a baloldalnak lényegesen „ütősebb” hangot kell találnia, mert a megszokott, unalmas kommunikáció nem mozgósítja a szavazókat.
Elemzők azt is hangsúlyozták, hogy Mamdani várható sikere azt jelzi: a mérsékelt erőket egyre gyakrabban győzik le radikálisabb, aktivizmuson alapú stratégiák, és több európai párt abban bízik, hogy a New Yorkban gyűjtött tapasztalatok őket is győzelemre segíthetik.
